fbpx

ISTQB Certified Tester Foundation Level vizsgafelkészítő

Tanfolyam kódja:
MFCTFL
Tanfolyam hossza:
24 tanóra, 3 egymást követő munkanap, napi 8 tanóra, 9.00-16.30
Ára:
119 500 Ft + Áfa
Akciók:

Újra Együtt kedvezmény

Anyák napja egész évben

Stay Home kedvezmény

Csomag akcióban:

ISTQB CTFL tanfolyam és workshop csomagban

Szoftvertesztelés workshop

Oktató:
Rövid ismertetés:

A tanfolyamon a hallgatók átfogó ismereteket kapnak a szoftvertesztelés elméleti hátteréről, módszertanokról és felkészítjük őket az ISTQB Certified Tester Foundation Level vizsgára. A minősítő vizsga standard angol nyelven, de magyarul is elérhető.

Előfeltételek:

Legalább középfokú angol nyelvismeret, tekintettel arra, hogy a tananyag angol nyelvű, valamint a minősítő vizsgát is ajánlott angol nyelven tenni.

Kiknek ajánljuk?

Elsősorban azon informatikai érdeklődésű hallgatóinknak, akik az IT szektoron belül a szoftvertesztelési területen szeretnének elhelyezkedni, vagy már ilyen területen dolgoznak.

 

Képzés nyelve:
Magyar, igény esetén angol
Részletes leírás:

 

 

Ez a tanfolyam e-learning formában is elérhető!


A tanfolyamon a hallgatók megismerkedhetnek a szoftvertesztelés elméleti hátterével, a különböző módszertanokkal, az International Software Testing Qualification Board nemzetközi szervezet hivatalos tananyagát követve.

A Masterfield Oktatóközpont első oktatóintézményként Magyarországon megszerezte az ISTQB akkreditációját, amely lehetővé teszi számunkra, hogy hivatalos vizsgafelkészítő tanfolyamot tartsunk. Ez a tanfolyam a szoftvertesztelés számos elméleti és gyakorlati tudnivalója mellett a Certified Tester Foundation Level vizsgára szükséges ismeretanyagot is átadja a hallgatóknak.

Tanfolyamunk sikerességét bizonyítja az oktatásunkon végzett hallgatók sikeres vizsgájának rendkívül magas aránya. Magyarországon egyedülálló módon az esetlegesen sikertelenül vizsgázó hallgatók bármely következő Certified Tester Foundation Level képzésünkre újra, díjmentesen beülhetnek.

ISTQB portfóliónk

 

TEMATIKA:

1. FUNDAMENTALS OF TESTING

1.1. Why is Testing Necessary?
LO-1.1.1. Describe, with examples, the way in which a defect in software can cause harm to a person, to the environment or to a company
LO-1.1.2. Distinguish between the root cause of a defect and its effects
LO-1.1.3. Give reasons why testing is necessary by giving examples
LO-1.1.4. Describe why testing is part of quality assurance and give examples of how testing contributes to higher quality
LO-1.1.5. Explain and compare the terms error, defect, fault, failure and the corresponding terms mistake and bug, using examples
1.2. What is Testing?
LO-1.2.1. Recall the common objectives of testing
LO-1.2.2. Provide examples for the objectives of testing in different phases of the software life cycle
LO-1.2.3. Differentiate testing from debugging
1.3. Seven Testing Principles
LO-1.3.1. Explain the seven principles in testing
1.4. Fundamental Test Process
LO-1.4.1. Recall the five fundamental test activities and respective tasks from planning to closure
1.5. The Psychology of Testing
LO-1.5.1. Recall the psychological factors that influence the success of testing
LO-1.5.2. Contrast the mindset of a tester and of a developer
 

2. TESTING THROUGHOUT THE SOFTWARE LIFE CYCLE 

2.1. Software Development Models
LO-2.1.1. Explain the relationship between development, test activities and work products in the development life cycle, by giving examples using project and product types
LO-2.1.2. Recognize the fact that software development models must be adapted to the context of project and product characteristics
LO-2.1.3. Recall characteristics of good testing that are applicable to any life cycle model
2.2. Test Levels
LO-2.2.1. Compare the different levels of testing: major objectives, typical objects of testing, typical targets of testing (e.g., functional or structural) and related work products, people who test, types of defects and failures to be identified
2.3. Test Types
LO-2.3.1. Compare four software test types (functional, non-functional, structural and  hangerelated) by example
LO-2.3.2. Recognize that functional and structural tests occur at any test level
LO-2.3.3. Identify and describe non-functional test types based on non-functional requirements
LO-2.3.4. Identify and describe test types based on the analysis of a software system’s structure or architecture
LO-2.3.5. Describe the purpose of confirmation testing and regression testing
2.4. Maintenance Testing
LO-2.4.1. Compare maintenance testing (testing an existing system) to testing a new application with respect to test types, triggers for testing and amount of testing
LO-2.4.2. Recognize indicators for maintenance testing (modification, migration and retirement)
LO-2.4.3. Describe the role of regression testing and impact analysis in maintenance
 

3. STATIC TECHNIQUES

3.1. Static Techniques and the Test Process
LO-3.1.1. Recognize software work products that can be examined by the different static techniques
LO-3.1.2. Describe the importance and value of considering static techniques for the assessment of software work products
LO-3.1.3. Explain the difference between static and dynamic techniques, considering objectives, types of defects to be identified, and the role of these techniques within the software life cycle
3.2. Review Process
LO-3.2.1. Recall the activities, roles and responsibilities of a typical formal review
LO-3.2.2. Explain the differences between different types of reviews: informal review, technical review, walkthrough and inspection
LO-3.2.3. Explain the factors for successful performance of reviews
3.3. Static Analysis by Tools
LO-3.3.1. Recall typical defects and errors identified by static analysis and compare them to reviews and dynamic testing
LO-3.3.2. Describe, using examples, the typical benefits of static analysis
LO-3.3.3. List typical code and design defects that may be identified by static analysis tools
 

4. TEST DESIGN TECHNIQUES 

4.1. The Test Development Process
LO-4.1.1. Differentiate between a test design specification, test case specification and test procedure specification
LO-4.1.2. Compare the terms test condition, test case and test procedure
LO-4.1.3. Evaluate the quality of test cases in terms of clear traceability to the requirements and expected results
LO-4.1.4. Translate test cases into a well-structured test procedure specification at a level of detail relevant to the knowledge of the testers
4.2. Categories of Test Design Techniques
LO-4.2.1. Recall reasons that both specification-based (black-box) and structure-based (whitebox) test design techniques are useful and list the common techniques for each
LO-4.2.2. Explain the characteristics, commonalities, and differences between specification based testing, structure-based testing and experience-based testing
4.3. Specification-based or Black-box Techniques
LO-4.3.1. Write test cases from given software models using equivalence partitioning, boundary value analysis, decision tables and state transition diagrams/tables
LO-4.3.2. Explain the main purpose of each of the four testing techniques, what level and type of testing could use the technique, and how coverage may be measured
LO-4.3.3. Explain the concept of use case testing and its benefits
4.4. Structure-based or White-box Techniques
LO-4.4.1. Describe the concept and value of code coverage
LO-4.4.2. Explain the concepts of statement and decision coverage, and give reasons why these concepts can also be used at test levels other than component testing (e.g., on business procedures at system level)
LO-4.4.3. Write test cases from given control flows using statement and decision test design techniques
LO-4.4.4. Assess statement and decision coverage for completeness with respect to defined exit criteria. K4)
4.5. Experience-based Techniques
LO-4.5.1. Recall reasons for writing test cases based on intuition, experience and knowledge about common defects
LO-4.5.2. Compare experience-based techniques with specification-based testing techniques
4.6. Choosing Test Techniques
LO-4.6.1. Classify test design techniques according to their fitness to a given context, for the test basis, respective models and software characteristics
 

5. TEST MANAGEMENT

5.1. Test Organization
LO-5.1.1. Recognize the importance of independent testing
LO-5.1.2. Explain the benefits and drawbacks of independent testing within an organization
LO-5.1.3. Recognize the different team members to be considered for the creation of a test team
LO-5.1.4. Recall the tasks of typical test leader and tester
5.2. Test Planning and Estimation
LO-5.2.1. Recognize the different levels and objectives of test planning
LO-5.2.2. Summarize the purpose and content of the test plan, test design specification and test procedure documents according to the ‘Standard for Software Test Documentation’ (IEEE Std 829-1998)
LO-5.2.3. Differentiate between conceptually different test approaches, such as analytical, modelbased, methodical, process/standard compliant, dynamic/heuristic, consultative and regression-averse
LO-5.2.4. Differentiate between the subject of test planning for a system and scheduling test execution
LO-5.2.5. Write a test execution schedule for a given set of test cases, considering prioritization, and technical and logical dependencies
LO-5.2.6. List test preparation and execution activities that should be considered during test planning
LO-5.2.7. Recall typical factors that influence the effort related to testing
LO-5.2.8. Differentiate between two conceptually different estimation approaches: the  metricsbased approach and the expert-based approach
LO-5.2.9. Recognize/justify adequate entry and exit criteria for specific test levels and groups of test cases (e.g., for integration testing, acceptance testing or test cases for usability testing)
5.3. Test Progress Monitoring and Control
LO-5.3.1. Recall common metrics used for monitoring test preparation and execution
LO-5.3.2. Explain and compare test metrics for test reporting and test control (e.g., defects found and fixed, and tests passed and failed) related to purpose and use
LO-5.3.3. Summarize the purpose and content of the test summary report document according to the ‘Standard for Software Test Documentation’ (IEEE Std 829-1998)
5.4. Configuration Management
LO-5.4.1. Summarize how configuration management supports testing
5.5. Risk and Testing
LO-5.5.1. Describe a risk as a possible problem that would threaten the achievement of one or more stakeholders’ project objectives
LO-5.5.2. Remember that the level of risk is determined by likelihood (of happening) and impact (harm resulting if it does happen)
LO-5.5.3. Distinguish between the project and product risks
LO-5.5.4. Recognize typical product and project risks
LO-5.5.5. Describe, using examples, how risk analysis and risk management may be used for test planning
5.6. Incident Management
LO-5.6.1. Recognize the content of an incident report according to the ‘Standard for Software Test Documentation’ (IEEE Std 829-1998)
LO-5.6.2. Write an incident report covering the observation of a failure during testing.
 

6. TOOL SUPPORT FOR TESTING

6.1. Types of Test Tools
LO-6.1.1. Classify different types of test tools according to their purpose and to the activities of the fundamental test process and the software life cycle
LO-6.1.2. Explain the term test tool and the purpose of tool support for testing
6.2 Effective Use of Tools: Potential Benefits and Risks
LO-6.2.1. Summarize the potential benefits and risks of test automation and tool support for testing
LO-6.2.2. Remember special considerations for test execution tools, static analysis, and test management tools
6.3 Introducing a Tool into an Organization
LO-6.3.1. State the main principles of introducing a tool into an organization
LO-6.3.2. State the goals of a proof-of-concept for tool evaluation and a piloting phase for tool implementation
LO-6.3.3. Recognize that factors other than simply acquiring a tool are required for good tool support
Vissza


Hasonló tanfolyamok listája:

This course explores not just why the requirements matter, but how to gather the right requirements, document them effectively and ensure that they are properly implemented. It explores the roles of the requirements engineer and business analyst both in ferreting out the requirements and interacting with the project team to ensure the customer gets the product they want and need.

This course has been accredited by the American Software Testing Qualification Board (ASTQB) (February 2017). This course is based on the IIBA (International Institute of Business Analysts), IREB (International Requirements Engineering Board) bodies of knowledge as well as the syllabus for IQBBA (International Qualification Board for Business Analysts) Certified Foundation Level Business Analyst certification (CFLBA). 

A tanfolyamot azon tesztelők számára ajánljuk, akik szeretnék letenni az ISTQB Technical Test Analyst vizsgát. A tananyag elsajátításával a hallgató átfogó képet kap a tesztelendő rendszer forráskódjának statikus és a rendszer egészének dinamikus analíziséről, megismeri a TTA-hoz tartozó elsősorban nemfunkcionális követelmények tesztelésének technikáit (pl. karbantarthatóság, teljesítmény, megbízhatóság, hordozhatóság, biztonság) és megérti a teszt automatizálás feladatait és nehézségeit.

This training course presents a comprehensive overview of methods and techniques for deriving and specifying software tests based on the system’s implementation and structure (“white box tests”). On completing the course, attendees will be able to select and apply techniques for test case derivation, such as control flow or data flow testing as well as static and dynamic analysis. We will look at non-functional testing techniques, such as reliability testing, portability testing, performance, load and stress testing. We will also discuss how to succeed in building robust automation architectures and using a variety of tools to reach quality targets.

A tanfolyamot azon tesztelők számára ajánljuk, akik magas szinten szeretnék elsajátítani a tesztelési analízist, a tesztek tervezését és végrehajtását elsősorban a funkcionális tesztelésre koncentrálva. A tananyag elsajátításával a hallgató képes lesz értelmezni és végrehajtani a helyzetnek megfelelő tesztelési stratégiát.

This course provides test engineers with advanced skills in test analysis, design and execution. This hands-on course provides test engineers with the ability to define and carry out the tasks required to put the test strategy into action. The course will teach attendees how to analyze the system, taking into account the user’s quality expectations. They will learn how to evaluate system requirements as part of formal and informal reviews, using their understanding of the business domain to determine requirement validity. Attendees will know how to analyze, design, implement and execute tests, using risk considerations to determine the appropriate effort and priority for tests. They will be able to report on testing progress and provide the necessary evidence to support their evaluations of system quality. Attendees will learn how to implement a testing effort that supports the explicit and implicit testing objectives.

A képzést azon tesztelők számára ajánljuk, akik magas szinten szeretnék elsajátítani a tesztelési folyamat tervezését, a tesztelés menedzsmentjét, monitorozását és vezérlését. A képzés elvégzésével a hallgató képes lesz teljes körűen definiálni a tesztelési célokat és a megfelelő tesztelési stratégiát.

This course provides test managers with advanced skills in test estimation, test planning, test monitoring and test control. Attendees will learn how to define the overall testing goals and strategy for the systems being tested. They will gain hands-on experience in planning, scheduling and tracking these tasks. The attendees will be able to describe and organize the necessary activities. They will return to work able to select, acquire and assign adequate resources for testing tasks. They will know how to form, organize and lead testing teams. Test manager attendees will be able to organize communication between the members of the testing teams and between the testing teams and all the other stakeholders. Further, they’ll learn how to justify their decisions and provide adequate reporting information where applicable.

A tanfolyamot azon tesztelők számára ajánljuk, akik szeretnék letenni az ISTQB Advanced Level Security Tester vizsgát és elsajátítani a biztonsági tesztelés módszertanát. A képzésen a hallgató átfogó képet kap a biztonsági tesztelés megközelítéseiről, megtervezéséről és kivitelezéséről.

This hands-on course provides test engineers and test managers with the essential ideas, processes, tools and skills they need in order to set themselves on a path for true testing professionalism. This course was accredited by the ASTQB August 2018. This course follows the ISTQB Foundation Level Syllabus 2018.

A képzés során a résztvevők átfogó képet kapnak az ISTQB Expert Level Test Management Strategic Test Management modul elvárásairól, felkészítjük őket a kapcsolódó vizsgára. A tanfolyam a teljes 3x3 napos képzés első három napja. A vizsgafelkészítés mellett nagyon hasznos gyakorlati tudást is ad a tesztelési stratégia kialakítása területén. Egyedülálló lehetőség, mivel a tanfolyamot a szoftvertesztelés egyik legelismertebb szaktekintélye, az ISTQB korábbi elnöke és az ISTQB Expert Level egyik kialakítója, Rex Black tartja.

This course provides testers and test managers with an understanding of the fundamentals of testing on agile projects. Attendees will learn how agile software development projects are organized and the various types of agile development practices in common use. They will understand how agile development differs from traditional approaches, how to position testers in an agile organisation, the fundamental agile testing principles, practices and processes and the skills they’ll need to excel in an agile environment.

A tanfolyamon a hallgatók megismerik szoftvertesztelés sajátosságait agilis fejlesztési módszertant követő környezetben, és felkészítjük őket az ISTQB Foundation Level - Agile Tester Extension vizsgára

A tanfolyamon a hallgatók megismerik szoftvertesztelés sajátosságait modell-alapú környezetben és felkészítjük őket az ISTQB Foundation Level - Model-Based Tester Extension vizsgára

A Masterfield Junior Szoftvertesztelő Akadémia a szoftvertesztelés iránt érdeklődő magánszemélyeknek és cégeknek szól, akik intenzív programunkon szeretnének piacképes IT ismeretekre szert tenni és junior szoftvertesztelőként elhelyezkedni. 

A Masterfield Junior Szoftvertesztelő Akadémia a szoftvertesztelés iránt érdeklődő magánszemélyeknek és cégeknek szól, akik esti programunkon szeretnének piacképes IT ismeretekre szert tenni és junior szoftvertesztelőként elhelyezkedni. 

A Masterfield Junior Szoftvertesztelő Akadémia a szoftvertesztelés iránt érdeklődő magánszemélyeknek és cégeknek szól, akik hétvégi programunkon szeretnének piacképes IT ismeretekre szert tenni és junior szoftvertesztelőként elhelyezkedni. 

A tanfolyamon a hallgatók elsajátíthatják a tesztelés automatizálásához használható egyik legfontosabb és legismertebb alkalmazást, a Micro Focus (HP) Unified Functional Testing rendszert (korábbi nevén QuickTest Professional).

A hallgatók tanfolyamunk keretében megismerkednek a Ranorex tesztautomatizációs eszközzel. Workshop jelleggel, gyakorlati példákon keresztül elsajátítják az eszköz használatához szükséges tudnivalókat és megismerik a benne rejlő lehetőségeket. 

A workshop segít elsajátítani a teszteléssel kapcsolatos fogalmakat és módszertanokat a gyakorlatban. Kiváló kiegészítő lehetőség az ISTQB CTFL vizsgára való felkészüléshez, de nagyon hasznos az elméleti tudással már rendelkező tesztelőknek is a gyakorlati munka megismeréséhez.

A tanfolyamon a hallgatók megismerik a legszélesebb körben elterjedt TMMi tesztelési folyamatfejlesztési modellt, annak hátterét, felépítését, szolgáltatásának módjait, részleteit és a tanfolyam egyben felkészítő a TMMi Professional vizsgára.

A tanfolyamon a hallgatók elsajátíthatják a teszteléshez és a tesztelés automatizálásához használható Micro Focus (Borland) Silk Test Classic alkalmazást.

Tanfolyam naptár
H K Sze Cs P Szo V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Tanfolyam időpontok

Első oktatási nap:

2020-09-14  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-09-04

Oktatók:

Akciók:

Első oktatási nap:

2020-10-19  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-10-09
Akciók:

Első oktatási nap:

2020-11-16  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-11-06
Akciók:

Első oktatási nap:

2020-11-30  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-11-20
Akciók:

Ha egyik időpont sem felel meg neked, de érdekel a tanfolyam, kérünk, hogy add le jelentkezésedet időpont nélkül! Új időpont felvételekor értesíteni fogunk.


Amennyiben munkatársaiddal zárt csoportos képzésen veszel részt és kaptál a tanfolyam időpont kódot, itt tudod leadni jelentkezésedet


Jelentkezésedet leadhatod a kitöltött jelentkezési lap visszaküldésével is