fbpx

Informatikai irányítás (COBIT)

Tanfolyam kódja:
MFCOB
Tanfolyam hossza:
16 tanóra, 2 egymást követő munkanap, napi 8 tanóra, 9.00-16.30
Ára:
239 500 Ft + Áfa
Akciók:

Online kedvezmény

Anyák napja egész évben

Rövid ismertetés:

A COBIT® 5 az ISACA útmutatóinak új generációja az IT vállalati irányítására és menedzsmentjére vonatkozóan. Számos szervezet és az üzleti, IT, kockázatkezelési, információbiztonsági és bizonyosságnyújtási közösséghez tartozó felhasználó tapasztalatára épít, melyet a COBIT® több mint 15 éves gyakorlati alkalmazása és használata során gyűjtöttek.

Az információ minden vállalat számára kulcsfontosságú erőforrás. A technológia az információ keletkezésének időpontjától egészen a megsemmisüléséig jelentős szerepet játszik. Az információtechnológia folyamatosan továbbfejlődik, és mindinkább áthatja a vállalatokat, a társadalmi, az állami és az üzleti szférát.

Ennek eredményeként a vállalatok és vezetőik napjainkban egyre jobban törekednek arra, hogy

  • Jó minőségű információt biztosítsanak üzleti döntések támogatásához.
  • Üzleti értékeket teremtsenek az IT támogatásával megvalósuló befektetések által, azaz elérjék stratégiai céljaikat, valamint üzleti hasznot hajtsanak az IT eredményes és innovatív felhasználásával.
  • Működési kiválóságot érjenek el a technológia megbízható és hatékony alkalmazásával.
  • Elfogadható szinten tartsák az IT használatából eredő kockázatokat.
  • Optimalizálják az IT szolgáltatások és a technológia költségeit.
  • Betartsák az egyre nagyobb számú jogszabályt, szabályozást, szerződéses kötelezettséget és szabályzatot.
Előfeltételek:

Angol nyelv középfokú ismerete, tekintettel arra, hogy a tananyag és az esetleges vizsga is angol nyelvű.

Képzés nyelve:
Magyar, igény esetén angol
Részletes leírás:

 

A képzés bemutatja a COBIT® 5 felépítését, főbb fejezeteit az alábbi területek érintésével:

1. Keretrendszerek (mint pl. a COBIT® 5) kialakításának indokai és a fejlesztések szükségessége.
2. A COBIT® 5 használatából adódó üzleti hasznosság bemutatása
3. COBIT® 5 termék architektúra
4. Az informatikai szolgáltatásmenedzsment egész vállalatra kiható hatása és az ezzel kapcsolatos kihívások
5. A COBIT® 5 (Vállalati informatikai irányítási és menedzsment) keretrendszer öt alapelve:
5.1. Megfelelés az érdekelt felek igényeinek
5.2. A vállalat teljes lefedése
5.3. Egységes, integrált keretrendszer alkalmazása
5.4. Átfogó megközelítés megvalósítása
5.5. Az informatikai irányítás és menedzsment szétválasztása
6. A COBIT® 5 (Vállalati informatikai irányítási és menedzsment) keretrendszer hét megvalósítási tényezője:
6.1. Alapelvek, szabályzatok és keretrendszerek
6.2. Folyamatok
6.3. Szervezeti struktúrák
6.4. Szervezeti kultúra, etika és viselkedés
6.5. Információ
6.6. Szolgáltatások, infrastruktúra és alkalmazások
6.7. Emberek, készségek és kompetenciák
7. Megvalósítási útmutató
7.1. Megvalósítás 7 fázisa
7.2. Külső és belső tényezők
7.3. Megvalósítás kihívásai, sikertényezői
8. A COBIT® 5 folyamatképesség-modell / ISO/IEC 15504 szabványsorozat
9. A COBIT® 5 és más keretrendszerek, módszertanok és szabványok kapcsolata
9.1. COBIT® 5 és ISO/IEC 38500
9.2. ISO/IEC 38500
9.3. ISO/IEC 38500 értékelés, irányítás és felügyelet
9.4. ITIL® V3 2011 és ISO/IEC 20000
9.5. ISO/IEC 27000 szabványsorozat
9.6. ISO/IEC 31000 szabványsorozat
9.7. TOGAF®
9.8. Képesség-érettségi modell integráció (CMMI)
9.9. Projektvezetés - PRINCE2®

 

A COBIT bemutatásához az informatikai ellenőrök nemzetközi szövetségének (ISACA) anyagát használjuk fel.

Vissza


Hasonló tanfolyamok listája:

ITIL® 4 is the latest update of the world’s most popular framework for IT Service Management and offers a renewed focus on value-driven practices and the optimization of IT Services. The ITIL® 4 Foundation exam is included.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai és digitális szolgáltatások menedzsmentjére, tervezésére, üzemeltetésére és fejlesztésére alkalmazható legújabb gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a szolgáltatások minőségének javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek történő megfelelést. A tanfolyam segít továbbá felkészülni az ITIL® 4 Foundation vizsgára.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai és digitális szolgáltatások menedzsmentjére, tervezésére, üzemeltetésére és fejlesztésére alkalmazható legújabb gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a szolgáltatások minőségének javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek történő megfelelést. A tanfolyam segít továbbá felkészülni az ITIL® 4 Foundation vizsgára.

This ITIL® Continual Service Improvement (CSI) course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Continual Service Improvement exam, leading to the ITIL® CSI certification. The exam is included. ITIL® Continual Service Improvement is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed to achieve the ITIL® Expert certification and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Continual Service Improvement concerns the principles and techniques used to improve services during the lifecycle.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai szolgáltatások menedzsmentjére (tervezésére, megvalósítására, üzemeltetésére és fejlesztésére) alkalmazható széles körben bevált gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a minőségi IT-szolgáltatások kialakítását, javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek való megfelelést.

A tanfolyam segít továbbá felkészülni az ITIL® 4, de egyben akár az ITIL® V3 Foundation vizsgákra is.

The ITIL® MALC course prepares you to take the ITIL® MALC exam and receive ITIL® Expert certification.The exam is included. The final course in the ITIL® Certification Scheme, ITIL® Managing Across the Lifecycle (MALC) allows professionals to gather all the knowledge they have acquired throughout their ITIL® studies and learn how each stage fits together, demonstrating a full understanding of the ITIL® service lifecycle.

ITIL® Practitioner follows on from ITIL® Foundation to provide a practical guide to adopting and adapting ITIL® training for use in business. The training course includes the ITIL® Practitioner exam.This practical level of understanding makes ITIL® Practitioner particularly suitable for introducing ITIL® into the workplace.

This ITIL® Service Design course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Design exam, leading to the ITIL® Service Design certification. The exam is included. ITIL® Service Design is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed for the ITIL® Expert certification and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Design concerns processes that must be addressed to meet organisational needs during the design of IT services, including architectures, processes, policies and documentation.

This ITIL® Service Operation course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Operation exam, leading to the ITIL® Service Operation certification. The exam is included. ITIL® Service Operation is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed for the ITIL® Expert certification and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Operation concerns the principles, processes, operational activities and functions required to manage the performance of products and services.

This ITIL® Service Strategy course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Strategy exam, leading to the ITIL® Service Strategy certification. The exam is included. ITIL® Service Strategy is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed to achieve the ITIL® Expert certification and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Strategy concerns the activities required for planning strategy, including Service Portfolio Management, Demand Management and Financial Management.

This  ITIL® Service Transition course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Transition exam, leading to the ITIL® Service Transition certification. The exam is included. By providing a comprehensive framework of what transitional activities should be carried out during the lifecycle, Service Transition will be particularly beneficial to anybody involved in these activities. This Service Transition course counts for 3 credits towards an ITIL® Practitioner certification.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai szolgáltatások menedzsmentjére (tervezésére, megvalósítására, üzemeltetésére és fejlesztésére) alkalmazható széles körben bevált gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a minőségi IT-szolgáltatások kialakítását, javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek való megfelelést.

Továbbá a tanfolyam segít felkészülni az ITIL® V3 Foundation (Syllabus 2011) vizsgára.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai szolgáltatások menedzsmentjére (tervezésére, megvalósítására, üzemeltetésére és fejlesztésére) alkalmazható széles körben bevált gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a minőségi IT-szolgáltatások kialakítását, javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek való megfelelést.

A tanfolyam segít továbbá felkészülni az ITIL® V3 Foundation (Syllabus 2011) vizsgára. Ez a képzés az ITIL1 tanfolyamunk hosszabb, gyakorlatiasabb változata.

Tanfolyam naptár

H K Sze Cs P Szo V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Tanfolyam időpontok

Első oktatási nap:

2020-05-07  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-04-27

Oktatók:

Akciók:

Első oktatási nap:

2020-08-17  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-08-07

Oktatók:

Akciók:

Első oktatási nap:

2020-12-10  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-11-30
Akciók:

Ha egyik időpont sem felel meg neked, de érdekel a tanfolyam, kérünk, hogy add le jelentkezésedet időpont nélkül! Új időpont felvételekor értesíteni fogunk.


Amennyiben munkatársaiddal zárt csoportos képzésen veszel részt és kaptál a tanfolyam időpont kódot, itt tudod leadni jelentkezésedet


Jelentkezésedet leadhatod a kitöltött jelentkezési lap visszaküldésével is