fbpx

ITIL® Service Transition e-learning vizsga kuponnal

Tanfolyam kódja:
MFITILSTE
Tanfolyam hossza:
24 tanóra, tetszőleges időpontban
Ára:
286 500 Ft + Áfa
Rövid ismertetés:

This  ITIL® Service Transition course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Transition exam, leading to the ITIL® Service Transition certification. The exam is included. By providing a comprehensive framework of what transitional activities should be carried out during the lifecycle, Service Transition will be particularly beneficial to anybody involved in these activities. This Service Transition course counts for 3 credits towards an ITIL® Practitioner certification.

Előfeltételek:

ITIL® Foundation training attendance.

Kiknek ajánljuk?

The course can benefit anybody who will be involved in transitional activities of the Service Lifecycle, including CIOs, CTOs, IT Managers, Consultants, and IT Architects.

Képzés nyelve:
Angol
Részletes leírás:

Upon purchase you will receive a password via the email you used to purchase the course. You will then be able to login to the online learning platform with your email and password. You will have access to the platform for 90 days to complete your course.

The specifics of this e-learning:

  • Internationally accredited
  • You can gain credit points
  • You can access the material anytime, from anywhere
  • It is accessible on mobile phone too
  • Interactive
  • It contains sample questions, and a sample exam
  • ITIL® Service Transition exam voucher

 

 

 

This Service Transition course opens by discussing the core principles of effective service management, including how value is defined and created (both by businesses and consumers), and the definitions and roles involved in services and service management. It subsequently considers the processes that constitute service transition, from planning and change management through release and deployment to the final testing and evaluation phases. The course then helps delegates to understand how best to guide others through a service transition period, from learning how to deal with different types of individual stakeholder to facilitating overall organisational readiness and building a holistic receptiveness to change. It also considers the role of supporting technologies in service transition, from the function of knowledge bases to the utility of a CMS, before finally exploring potential challenges to service transition (such as a lack of available resources including time, money, manpower, or appropriate skillsets). Overall, this course gives delegates a holistic overview of and preparation for the implementation of service transition of any kind.

 

Course Outline:

 

  1. INTRODUCTION TO SERVICE TRANSITION

  2. SERVICE TRANSITION PRINCIPLES

  3. SERVICE TRANSITION PROCESSES

  4. TRANSITION PLANNING AND SUPPORT

  5. CHANGE MANAGEMENT

  6. SERVICE ASSET AND CONFIGURATION MANAGEMENT

  7. RELEASE AND DEPLOYMENT MANAGEMENT

  8. SERVICE VALIDATION AND TESTING

  9. CHANGE EVALUATION

  10. KNOWLEDGE MANAGEMENT

  11. SERVICE TRANSITION RELATED ACTIVITIES

  12. ORGANISING FOR SERVICE TRANSITION

  13. CONSIDERATION OF TECHNOLOGY

 

 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The ITIL® courses on this page are offered by The Knowledge Academy Ltd. ATO/AFFILIATE of Axelos Limited.

 

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Kapcsolódó vizsgák:

The ITIL® Service Transition exam measures knowledge of the Service Transition stage of the lifecycle, covering issues such as principles, processes, organisations, and governance.

  • 8 multiple choice questions
  • 90 minutes
  • Pass mark: 70% or 28/40
  • Closed book

The ITIL® Service Transition exam is taken online. 

 

Vissza


Hasonló tanfolyamok listája:

A COBIT® 5 az ISACA útmutatóinak új generációja az IT vállalati irányítására és menedzsmentjére vonatkozóan. Számos szervezet és az üzleti, IT, kockázatkezelési, információbiztonsági és bizonyosságnyújtási közösséghez tartozó felhasználó tapasztalatára épít, melyet a COBIT® több mint 15 éves gyakorlati alkalmazása és használata során gyűjtöttek.

Az információ minden vállalat számára kulcsfontosságú erőforrás. A technológia az információ keletkezésének időpontjától egészen a megsemmisüléséig jelentős szerepet játszik. Az információtechnológia folyamatosan továbbfejlődik, és mindinkább áthatja a vállalatokat, a társadalmi, az állami és az üzleti szférát.

Ennek eredményeként a vállalatok és vezetőik napjainkban egyre jobban törekednek arra, hogy

  • Jó minőségű információt biztosítsanak üzleti döntések támogatásához.
  • Üzleti értékeket teremtsenek az IT támogatásával megvalósuló befektetések által, azaz elérjék stratégiai céljaikat, valamint üzleti hasznot hajtsanak az IT eredményes és innovatív felhasználásával.
  • Működési kiválóságot érjenek el a technológia megbízható és hatékony alkalmazásával.
  • Elfogadható szinten tartsák az IT használatából eredő kockázatokat.
  • Optimalizálják az IT szolgáltatások és a technológia költségeit.
  • Betartsák az egyre nagyobb számú jogszabályt, szabályozást, szerződéses kötelezettséget és szabályzatot.

ITIL® 4 is the latest update of the world’s most popular framework for IT Service Management and offers a renewed focus on value-driven practices and the optimisation of IT Services. The ITIL® 4 Foundation exam is included.

This ITIL® Continual Service Improvement (CSI) course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Continual Service Improvement exam, leading to the ITIL® CSI certification. The exam is included. ITIL® Continual Service Improvement is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed to achieve the ITIL® Expert certification, and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Continual Service Improvement concerns the principles and techniques used to improve services during the lifecycle.

The ITIL® MALC course prepares you to take the ITIL® MALC exam and receive ITIL® Expert certification.The exam is included. The final course in the ITIL® Certification Scheme, ITIL® Managing Across the Lifecycle (MALC) allows professionals to gather all the knowledge they have acquired throughout their ITIL® studies and learn how each stage fits together, demonstrating a full understanding of the ITIL® service lifecycle.

ITIL® Practitioner follows on from ITIL® Foundation to provide a practical guide to adopting and adapting ITIL® training for use in business. The training course d includes the ITIL® Practitioner exam. This practical level of understanding makes ITIL® Practitioner particularly suitable for introducing ITIL® into the workplace.

This ITIL® Service Design course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Design exam, leading to the ITIL® Service Design certification. The exam is included. ITIL® Service Design is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed for the ITIL® Expert certification, and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Design concerns processes that must be addressed to meet organisational needs during the design of IT services, including architectures, processes, policies, and documentation.

This ITIL® Service Operation course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Operation exam, leading to the ITIL® Service Operation certification. The exam is included. ITIL® Service Operation is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed for the ITIL® Expert certification, and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Operation concerns the principles, processes, operational activities, and functions required to manage the performance of products and services.

This ITIL® Service Strategy course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Strategy exam, leading to the ITIL® Service Strategy certification. The exam is included. ITIL® Service Strategy is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed to achieve the ITIL® Expert certification, and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Strategy concerns the activities required for planning strategy, including Service Portfolio Management, Demand Management, and Financial Management.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai szolgáltatások menedzsmentjére (tervezésére, megvalósítására, üzemeltetésére és fejlesztésére) alkalmazható széles körben bevált gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a minőségi IT-szolgáltatások kialakítását, javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek való megfelelést.

Továbbá a tanfolyam segít felkészülni az ITIL® V3 Foundation (Syllabus 2011) vizsgára.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai szolgáltatások menedzsmentjére (tervezésére, megvalósítására, üzemeltetésére és fejlesztésére) alkalmazható széles körben bevált gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a minőségi IT-szolgáltatások kialakítását, javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek való megfelelést.

A tanfolyam segít továbbá felkészülni az ITIL® V3 Foundation (Syllabus 2011) vizsgára. Ez a képzés az ITIL1 tanfolyamunk hosszabb, gyakorlatiasabb változata.


Hallgatóink mondták