Folyamatautomatizálás Power Automate segítségével
Nálatok is felmerülnek a következő problémák cégen belül?
- Nem elég hatékonyak a jóváhagyási folyamatok? Lassan, problémásan haladtok előre több körön keresztül? Még mindig papíralapon történik az engedélyezés?
- Az együtt dolgozó területek kapcsolatai nem elég rugalmasak? Folyamataik vontatottak és körülményesek?
- Problémás az adathozzáférés az arra jogosultak számára? Csak az IT éri el az adatbázisokat? Bonyolult hozzájutni a munkavégzéshez szükséges információkhoz?
- Problémát jelent a cég adatainak elérése? Megszakad a VPN? Nem lehet mobilon, egy app segítségével elérni a fontosabb adatokat? Nem lehet mobilról kényelmesen adatokat küldeni az adatbázisba?
- A közös dokumentumok elérhetőségei, a verziók követése nem standardizált?
- A problémák feltárása lassú lefolyású? Nincs mindenki képben a legfontosabb gócpontokkal? Sok az „évek óta probléma, de nem tudjuk, hogyan oldjuk meg”?
Ezekre a problémákra tud megoldást nyújtani a Microsoft Power Automate, amely a Microsoft Power Platform része. A Power Automate egy Office365 szolgáltatásokat is felhasználó online munkafolyamat-szolgáltatás, amellyel a vállalat automatizálhatja műveleteit, ezzel sok időt és energiát megspórolva.
A Power Automate főbb előnyei
- Gyors lefolyású jóváhagyási folyamatok
- Eredményes közös munka akár több területtel is
- Hatékony feladatkiosztás, utánkövetés
- Adminisztrációs folyamatok minimalizálása
- Jogosultsági feladatok egyszerűsítése
- Standardizált változás követés
- Gyors probléma feltárás és megoldás
- Mobilon elérhető termelési adatok, kimutatások
- Mobilról tölthető céges adatbázisok
Hogyan működik?
A Power Automate egy online felület segítségével működik, mely az Office csomag része. Mivel minden adat, dokumentum a OneDrive segítségével elérhető, így ez az alapja a folyamatainknak is. A dokumentumokhoz történő hozzáférést jogosultsághoz köthetjük, ami szintén az online felületen található, így a változásokat azonnal meg is tapasztaljuk. Minimális programozói ismeretekkel, egyszerű „fogd és vidd mozdulatokat” használva automatizmusokat építhetünk.
Power Automate folyamatok a gyakorlatban
- Egy adott címzettől/csoporttól érkezett levél mellékletének mentése egy meghatározott könyvtárba, akár Outlook fiók kezelőbe érkezik, akár Gmail címünk van.
- Levél automatikus küldése, ha teljesül egy feltétel egy adatbázis soraira.
- Feladat létrehozása a Plannerben, ha új kitöltés érkezik Microsoft Formsban, valamint üzenet küldése a saját csapatnak Microsoft Teamsben.
- Űrlap feldolgozásának jelzése e-mailben és elem létrehozása SharePointban.
- Dokumentumok automatikus áthelyezése SharePoint tárak között a dokumentum jellemzőinek megváltozása esetén.
- Azure DevOps feladat létrehozása, ha olyan e-mail érkezik, amelynek a tárgyában szerepel a „hiba” szó.
- Új szállító felvételi folyamatának indítása egy űrlappal és egy jóváhagyási folyamattal.
- Az Azure AD-csoport rendszeres szinkronizálása egy Office 365-csoporttal.
- Jóváhagyási kérelem küldése, amikor megrendelést hoznak létre a Microsoft Dynamics 365 Business Centralban. Jóváhagyás esetén a rendszer engedélyezi további műveletek végrehajtását az adott beszerzési dokumentumon.
- Hangulatelemzés futtatása a tweeteken, majd az eredmények leküldése egy Power BI-adatkészletbe.
Kérjétek folyamatautomatizálási szolgáltatásunkat! Lehetőséget biztosítunk akár a teljes feltérképezésre, akár az automatizálás kialakítására.
- Feltérképezzük a jelenlegi folyamatokat (jóváhagyási eljárások, adatok/dokumentumok frissítése, gyártás/jelentkezők nyomon követése, …).
- Rendszerezzük az egyes műveletekhez tartozó adatokat (Forms, Excel, Word, Outlook, Planner, stb.). Ügyelni kell arra, hogy a folyamatosan érkező adatokat egyszerűen tudjuk tárolni, azok könnyen hozzáférhetőek legyenek, és szükség esetén legyen lehetőség a módosításukra (SharePoint, Dataverse, Power BI stb).
- Igény esetén javaslatot teszünk a folyamatok átalakítására.
- Kialakítjuk az eljárásrendek alapját képező OneDrive-ot.
- Eredményekkel szembeni elvárások meghatározása: jóváhagyási folyamat, gyártási adatok, kimutatás/összesítés/statisztika készítés, szcenáriók, KPI-ok számolása/változása.
- Kialakítjuk az automatizmusokat a PowerAutomate-tel.
- Segítünk a bevezetésben, oktatást tartunk a folyamat résztvevőinek.
- Karbantartjuk, szükség esetén változtatjuk a használatba vett automatizált folyamatokat.
Ajánljuk figyelmedbe ebben a témában Microsoft Power Platform (Power Apps, Power Automate) tanfolyamunkat!
Lépj kapcsolatba velünk:
Nagy Péter
vállalati tanácsadás
+36-1-800-9892