fbpx

Mit kínál az idei Atlassian Day a résztvevőknek?

Immár kilencedik alkalommal rendezik meg a nemzetközi Atlassian témájú konferenciát, a 9. META-INF Atlassian Day-t. A rendezvényre Új-Zélandtól Amerikáig várnak résztvevőket.

Az idén újdonságként vezetői fájdalompontokat feldolgozó tematikus szekciókat is bevezetnek a már megszokott szakmai programok mellett. A cég társ-ügyvezetőjével, Gáspár Attilával beszélgettünk az Atlassianról, a kezdetekről, és arról, hogy mit kínál a rendezvény a résztvevőknek.

 

Több mint 15 éve vagytok a piacon. Mit érdemes tudni rólatok? Hogyan kerültetek kapcsolatba az Atlassian termékekkel?
Mit érdemes tudni róluk?

Alapítónk, Hegyi Tibor vezető fejlesztőként, még a 2.0-s Jirával találkozott (a jelenlegi verzió a 9.13). A rendszer annyira lenyűgözte, hogy 2007-ben, Európában az elsők között csatlakozott az Atlassian partneri hálózatához. Az első kiegészítőnket még azelőtt megalkottuk, mielőtt maga az Atlassian Marketplace (Atlassian kiegészítők gyűjtőhelye) létrejött volna. 15 év alatt számos díjat és elismerést kaptunk, köztük korábban közönségdíjat az Atlassian hackatlon versenyen, a tavalyi évben a Las Vegasi Atlassian konferencián, az év legrangosabb marketing díját, a Partner Marketing Innovator of the year díját vehettük át. Magyarországon is különösen népszerű az Atlassian egyik fő prioritásának számító ITSM témában a legmagasabb szakmai színvonalat jelentő ITSM minősítéssel rendelkezünk. A legmagasabb szintű (Platinum) Atlassian-partnerséggel rendelkezünk Solution és Marketplace oldalról egyaránt.

Célunk az, hogy segítsük a vállalatokat a hatékony időgazdálkodás, az ügyfélkiszolgálás, kollaboráció, tudásmegosztás és az adatvezérelt döntésekben. Mindezt a világ szinten is elfogadott Atlassian termékeivel, és ezt elkötelezetten végezzük. Mottónk is ezt tükrözi: "Atlassian tudás szívvel-lélekkel". Ennek szellemében Atlassian-appokat is fejlesztünk Jira-hoz és Confluence-hez.
Amire ezek mellett büszkék vagyunk, hogy a világ egyik legnagyobb Atlassian közösségét hoztuk össze, ezen a kicsi, magyar piacon.
Röviden magáról az Atlassianról:
Az Atlassian egy ausztrál központú, szoftverfejlesztő vállalat. Termékei világszerte népszerűek és sokféle iparágban használják a csapatok hatékonyabb együttműködése, projektek hatékonyabb kezelése érdekében. Az Atlassian termékek közé tartozik a Jira, a Confluence, a Bitbucket, a Trello és még sok más. Az Atlassian megoldásai kis- és nagyvállalatok számára egyaránt hasznost eszközt kínálnak.

 

Gáspár Attila, a Meta- INF társ-ügyvezetője

 

Milyen képzések kapcsán vagytok együttműködésben a Masterfielddel?
Azt oktatjuk amiben a legjobbak vagyunk. Szeretjük ezt csinálni és szeretjük a tudásunkat átadni.
Ennek keretében kezdőbb és haladóbb képzések is szerepelnek a palettánkon. Előbbire példa a Jira felhasználóknak, vagy a Confluence-szel ismerkedők részére kialakított - Kollaboráció hatékonyan képzésünk. Haladónak pedig a Jira adminisztrátoroknak, vagy a Skálázható ügyféltámogatás képzéseket ajánljuk.

 

A META-INF Atlassian Day keretében kijelölt képzéseinkre, az érdeklődők most kedvezményesen vásárolhatnak jegyet az esemény weboldalán. Miért jó ez a résztvevőknek?
Az Atlassian ökoszisztéma egyfajta sztenderdé vált az ITSM-ben, és az agilitásban, ha eljössz a Jira user képzésünkre, akkor Te ennek a core termékét fogod tudni használni, ha a Jira adminisztrátoroknak képzésre, akkor a második nap végére össze tudsz majd rakni alap konfigurációkat.
Szolgáltatásmenedzsment témában el tudsz mélyülni Skálázható ügyféltámogatás képzésünkön.
Kollaboráció hatékonyan tanfolyamon pedig elsajátíthatod a Confluence alapjait, amivel növelheted a csapatok közötti együttműködés hatékonyságát.
Ezek mindegyikét gyakorló Atlassian szakemberek tartják, akik tanácsadói csapatunkat erősítik. Naponta találkoznak az ügyfelek kihívásaival, tapasztalataival, amiket beleépítenek a képzés anyagába.

 

Idén március 20-21-én már 9. alkalommal kerül megrendezésre az Up rendezvénytérben a META-INF Atlassian Day.
Mik az eddigi tapasztalataitok az eseménnyel kapcsolatban? Honnan indult a rendezvénysorozat?

Jó pár évvel ezelőtt kezdtünk el azon gondolkozni, hogy vajon hány olyan ember van Magyarországon, akiket ez a téma valóban érdekel, és el tudjuk-e érni őket. 2015-ben szerveztük meg az első Magyar Atlassian Meetup-ot. Közel 100 ember vett részt rajta, ami minket is meglepett! Azóta már a 25. Meetupon is túl vagyunk. A kezdeti sikereken felbuzdulva arra gondoltuk, hogy próbáljunk meg egy egész napos rendezvényt csinálni ebből. Ez lett a META-INF Atlassian Day, ami azóta már egy több napos, nemzetközi konferencia. Büszkék vagyunk rá, hogy világszinten olyan sikeres rendezvényt hoztunk létre, ahova USA-tól Új-Zélandig érkeznek az előadók és a résztvevők, mert olyan jó az atmoszféra, a hangulat és természetesen a szakmai programok. Szeretnénk ízelítőt adni - akiknek nincs lehetősége elutazni a tengerentúlra, hogy részt vegyenek nagyobb Atlassian eseményen - , hogy megmártózhassanak az Atlassian ökoszisztémában.
Minden rendezvényünkön kiemelt szerepet kapnak az ügyféltörténetek. Célunk valós problémákra, valós megoldásokat hozni. Szerteágazó formában igyekszünk a tudást és tapasztalatunkat átadni. Vannak klasszikus plenáris előadások, gyakorlatorientált workshopok, ahol a résztvevők kipróbálhatják élesben a megoldásokat.


Főként milyen profilú cégekkel lehet találkozni a résztvevőket tekintve?

Az Atlassian eszközei a kis cégektől a nagyvállalatokig bárki használhatja, iparágtól függetlenül. A lényeg, hogy legyenek feladatok, célok, amin közösen dolgoznak.

 

Milyen témákkal készültök a 2 napon?
Bár az ITSM (IT Service Management), ESM (Enterprise Service Management) téma kiemelt szerepet kap a rendezvényen, de mégsem ez az esemény legfőbb témája, hanem 5 kiemelt témát jelöltünk ki a korábban említett 5 szekció alapján. Az öt szekció mindegyike témafelvezetéssel indul, ami rávilágít egy bizonyos fájdalompontra. A témában szakértő módszertani/stratégiai előadó bemutatja a témakörben aktuális állapotokat, trendeket. Ezt követi egy ügyféltörténet, amely rezonál a felvetett fájdalompontokra. Az ügyfelek beszámolnak arról, hogy a felmerült problémájukra született Atlassian megoldás milyen változást hozott a vállalat életébe. A META-INF megoldás, tágabban kinyitja az előzőeket, megoldási javaslatokat bemutatva a felvetett problémákra. Ezt követi egy Atlassian Marketplace Vendor, aki a felvetett témához csatlakozva mutat be ügyféltörténetet, megoldást.

Az alábbi témákat járjuk körbe:
A hatékony projektmenedzsment integrált és átfogó megközelítést igényel, amelyben elkerülhetetlen a transzparencia: a vezetők akkor hozhatnak átgondolt döntéseket, ha valós idejű adatokhoz és információkhoz férnek hozzá az egyes projektek teljesítményéről és a vállalat erőforrásainak használatáról. Hogyan valósítható ez meg? Hogyan találkozik a módszertan a gyakorlattal?
Mi jut eszünkbe a digitalizációról? Globális szinten naponta több millió email és Excel fájl cikázik a digitális térben, és bár ezeket nem lehet megszüntetni, az irányt meg lehet változtatni. Olyan platformok használatára van szükség, amelyeken digitális workflow alakítható ki, ezekhez a folyamatokhoz felelőst és határidőt tudunk rendelni, és csökkenthetjük az információvesztés kockázatát. Az általunk fejlesztett vezető Marketplace kiegészítő az Email This Issue is segítség lehet ennek megvalósításában.
Kifejezetten HR szakértőknek, döntéshozóknak ajánlom a HR szekciónk témáját. A hatékony HR-rendszer elengedhetetlen egy cég növekedése és rugalmas adaptációja szempontjából. A folyamatok hatékonnyá tételével, a felszabadult időt értékteremtésre fordíthatjuk. A HR-rent üzletágvezetője elmondja, mit jelentett neki, vezetőként az Atlassian bevezetése.


Egyik kiemelt témánk az ITSM, ebben a részben az alábbi kérdéseket járjuk körbe. Látszólag a világ egyre inkább a költségcsökkentést tartja szem előtt, de valójában is így van? Aki a piacon akar maradni, az áldozhat a minőségből a költség javára? Meghívtuk Endrődy Béla ITIL szakértőt, aki módszertani szemszögből beszél az értékről. Természetesen itt is ügyféltörténetekkel és megoldásokkal zárjuk a témát.
Retail-logisztika szekciónk alapfelvetése, hogy a logisztika és a retail nem csupán a csomagok mozgatásáról, forgalmazásáról szól - a digitális megoldások térnyerése átalakítja ezeket az iparágakat. Az adatvezérelt döntéshozatal révén a vállalatok hatékonyabban kezelhetik az ellátási láncot, optimalizálhatják a készleteket és javíthatják a szállítási időket, jelentősen növelve az ügyfélelégedettséget.
Úgy raktuk össze a szekciókat, hogy kifejezetten értékes témát akarunk adni vezetőknek és döntéshozóknak is, nem csak Atlassian szakembereknek. Valós problémákra, valós megoldásokat mutatunk, szem előtt tartva a stratégiai, módszertani kérdéseket. Mindenképpen érdekes és inspiráló előadásokra számítok.

 

Kiknek ajánlod leginkább a részvételt ezeken a napokon?
A már megszokott szakmai programok, mind az Atlassian Marketplace vendor előadások, vagy a szakmai workshopok elsősorban az Atlassian adminisztrátoroknak, kulcsfelhasználóknak szólnak, vagy azoknak hasznosak, akik Atlassian megoldások bevezetésében gondolkodnak.
Újításként fél- és egynapos jegyeket vezettünk be annak érdekében, hogy aki időhiány miatt nem tud a teljes konferencián részt venni, vagy döntéshozóként a számára legértékesebb szekción venne csak részt, annak se legyen akadálya.
Ha érdekel az Atlassian ökoszisztéma, vagy régóta használjátok, illetve ha most álltok neki mélyebben használni, akkor javaslom, hogy gyere el az egész rendezvényre, vagy egy teljes napra.
Ha Digitalizációban, HR-ben vagy egyéb, a szekciók által felölelt területen dolgozó vezető/véleményformáló vagy, ajánljuk neked a fél napos jegyet, így fókuszáltan a téged leginkább érdeklő részeket egyben megkaphatod, a fél napos jegyért cserébe.

 

Tavaly hány látogató volt az Atlassian Day-en és idén nagyjából hány főre számítotok?
A tavalyi évben 238 fő vett részt az eseményen. Reményeink szerint az idei évben is elérjük ezt a számot.


A rendezvény egyik programja, az Atlassian Marketplace vendorok által tartott szakmai workshop. Mit gondolsz, mi ennek a programnak a legnagyobb értéke?

A résztvevők számára ezek a workshopok különleges értéket képviselnek, mivel valós környezetben, valós problémákat oldhatnak meg, és élőben kérdezhetnek az alkalmazások gyártóitól, ami ritkán adódik meg. A vendorok pedig közvetlen visszajelzéseket kapnak a felhasználóktól, melyeket később akár a termékfejlesztés során is felhasználhatnak. Fontos kiemelni, hogy ezek a foglalkozások nem hagyományos előadások, hanem a résztvevők valós időben konfigurálhatnak és oldhatnak meg üzleti kihívásokat egy vezetett workshop keretében.

 

Milyen programokra számíthatnak idén azok, akik kilátogatnak az eseményre?
Az előző évekhez hasonlóan idén is számos Atlassian Marketplace vendor érkezik a világ minden tájáról. A legtávolabbi egészen Új-Zélandról érkezik hozzánk, hogy bemutassa a termékét és a legfontosabb újdonságokat. Készülünk tehát vendor előadásokkal, gyakorlatorientált szakmai workshopokkal, ahol a résztvevők élesben próbálhatják ki az adott termék legizgalmasabb funkcióit.
Az első napon Atlassian, META-INF és meghívott előadói keynote is szerepel a programban. Illetve a már említett tematikus szekciókon vehetnek részt.
Egyik kedvenc programunk a villámelőadás verseny, amelyre bárki jelentkezhet, aki úgy érzi, hogy 10 percben beszélne egy izgalmas konfigurációról, egy megoldhatatlannak tűnő helyzetről, vagy bármiről, ami az Atlassiannal kapcsolatos! A versenyben a dicsőség mellett a győztes egy 2025-ös Las Vegas-i, Atlassian TEAM konferenciára szóló utazást is nyer. Szerintem ez elég motiváció lehet a jelentkezésre. Aki esetleg kedvet kapott, az a honlapunkon bővebben olvashat a versenyről: https://www.meta-inf.hu/blog/igy-nyerhetsz-te-is-egy-las-vegas-i-utat

Számos színes programmal készülünk, ilyen például a vendorok közötti steal the show verseny, melynek célja, hogy megmutassa a kiegészítő gyártók emberi oldalát, ezáltal közel hozva őket a felhasználóikhoz. Ezek mellett kiemelt lehetőséget biztosítunk a kapcsolatteremtésre, tapasztalatcserére.

 

A rendezvény fő üzenete a hatékony munkavégzésről szól. Szerinted mik a legfontosabb eszközök, amelyekkel megőrizhető egy szervezet versenyképessége? Mit vártok az idei konferenciától?
A hatékony munkavégzés, a hatékonyság növelése számunkra kulcsfontosságú kérdés, és jórészt erről szólnak az Atlassian eszközei is. Kifejezetten javasoljuk az olvasóknak, hogy tekintsenek bele az Atlassian Team playbookba, ahol számos jól hasznosítható tippet és trükköt találhatnak, nemcsak Atlassian eszközök használatával kapcsolatban: https://www.atlassian.com/team-playbook.


Igyekszünk a lehető legtöbb információt és tapasztatlatot gyűjteni a hatékonyság témakörében. Ennek érdekében egy 1000 fős, reprezentatív kutatást készítünk a témában. Arra keressük a választ, hogy a munkavállalók hogyan érzik hatékonyabbnak a munkavégzést, honnan tájékozódnak leginkább, “Produktív-e vagy” néven. Felmérésünkben magyar vállalatok szellemi munkát végző dolgozóit kérdezzük munkavégzési szokásaikról és munkaszervezéssel kapcsolatos tapasztalataikról. Kérdéseinkkel a produktivitás, időhatékonyság, távmunka, technológia-használat, kommunikáció témáit járjuk körül. A válaszadók elmúlt 1 évben szerzett tapasztalataira, élményeire vagyunk kíváncsiak.
Nagy izgalommal várjuk az eredményt, amelyet első alkalommal a META-INF Keynote előadás keretében ismertetünk az ottlévőkkel.
A rendezvénytől tehát, a szokásos hatáson túl, hogy igyekszünk az Atlassian nagy konferenciájának minél több elemét elhozni a hazai érdeklődőknek, a kutatás eredményének publikálását várjuk leginkább.