fbpx

Freier Dávid oktató kollégánkkal beszélgettünk

 

Szakmai pályafutásáról, az oktatásban szerzett tapasztalatairól és arról, mi motiválja a mindennapokban.

Ismerjétek meg Dávidot, aki Power BI és Power Platform képzéseinken osztja meg tudását és gyakorlati tapasztalatait a hallgatókkal.

Mesélj egy kicsit magadról! Hogyan kerültél a szakmádba, és miért pont ezt a területet választottad?

Ez egy érdekes történet. Középiskolában emelt szintű biológia–kémia osztályba jártam, mert orvos szerettem volna lenni. Aztán időközben kiderült, hogy nem szeretem – és nem is bírom – a vér látványát. Mivel viszont a matematika és a reál tárgyak közel álltak hozzám, egy kisebb pályakorrekcióval közgazdász lettem.
Mindig is szerettem a számokkal foglalkozni, és tanulmányaim, majd szakmai tapasztalataim során egyre inkább azt láttam, hogy a matematikai logika hatalmas segítséget jelent bármilyen szakmai kihívás megoldásában.
Pályafutásom elején banki területen dolgoztam, ahol elsősorban az üzleti folyamatok optimalizálása és a digitalizációs megoldások lehetőségei érdekeltek. Az elmúlt közel hét évben pedig egyre inkább az üzleti adatelemzés és az üzleti intelligencia-megoldások tervezése, fejlesztése és bevezetése vált a fő fókuszommá, különböző szervezetek és üzleti kihívások mentén.


Mi volt eddigi pályafutásod legmeghatározóbb szakmai élménye vagy projektje?

Ez egy érdekes kérdés. Meglepő módon nem a legnagyobb volumenű üzleti intelligencia-projektemet emelném ki, bár az is komoly feladat volt. Sokkal inkább egy olyan üzleti alkalmazás megtervezését és kialakítását tartom meghatározónak, amely kisebb léptékű ugyan, de teljes egészében a saját munkám eredménye: egy többfunkciós üzleti alkalmazás fejlesztése.

Azért tartom különösen fontosnak, mert miközben egyre mélyebben foglalkoztam BI-projektekkel, késztetést éreztem a kapcsolódó technológiák – például az adatbázis-fejlesztés – megismerésére. Elvégeztem egy adatbázis-fejlesztő képzést, majd belevágtam egy olyan projektbe, ahol magát az üzleti alkalmazást, annak funkcionalitását és az „alatta futó” adatbázist is én terveztem és építettem. Kezdőként sokszor újra kellett gondolnom bizonyos megoldásokat, de a hibákból tanulva végül egy komplex, jól működő rendszer született, amelyet az ügyfeleim azóta is használnak.


Közgazdászként korábban gyakran éreztem, hogy a munkámnak nincs igazán kézzel fogható eredménye – ellentétben például a húgommal, aki építészmérnök, és a tervei konkrét épületekben köszönnek vissza. Ezzel a projekttel nekem is sikerült létrehoznom valami maradandót.

Emellett ez az élmény számomra azt is bizonyította, hogy megfelelő elszántsággal, érdeklődéssel és motivációval akár egy teljesen új területen is elérhetünk szakmai sikereket.


Mióta oktatsz a Masterfieldnél, és hogyan kerültél hozzánk oktatóként?

Közel két éve oktatok a Masterfieldnél. Ha jól emlékszem, egy karácsony előtti megkeresés révén kerültünk kapcsolatba. Mindig is hittem az aktív tudásmegosztásban, legyen szó kollégákról vagy partnerekről, így az együttműködés teljesen természetes volt számomra.


Milyen képzéseken találkozhatnak veled a hallgatók?

Elsősorban a Power BI képzéseken találkozhatnak velem a hallgatók, de a Power Platform képzések során is gyakran összefutunk.


Mit tartasz a legfontosabbnak egy jó képzésben?

Szerintem a legfontosabb a hallgatókkal való kapcsolat kialakítása. Fontos megismerni az ő igényeiket, kiinduló tudásszintjüket és szakmai hátterüket, hogy ennek megfelelő kontextusban tudjam elhelyezni az anyagot.
A tudásanyagot mindig a hallgatók saját szakmai kihívásainak és feladatainak szemszögéből igyekszem bemutatni, gyakorlati példákkal kiegészítve.


Hogyan építed be az oktatásba a saját szakmai tapasztalataidat?

Mivel korábban nem volt tréneri tapasztalatom, a képzéseimet szinte teljes egészében a saját szakmai tapasztalataimra építem. Minden újabb projekt lezárása új példákat, történeteket és gyakorlati tanulságokat ad, amelyeket be tudok építeni az oktatásba. Ez teszi számomra élvezetessé és hitelessé az oktatást.


Mi a kedvenc részed az oktatásban?

A hallgatók kérdései! Eleinte azt gondoltam, hogy az anyagot elejétől végéig ismerem, de a hallgatók kérdései sokszor új megvilágításba helyeznek egy-egy témát. Kifejezetten szeretem, amikor a hallgatók saját szakmai problémáikat hozzák be, mert ezek feldolgozása során tud igazán mély és tartalmas tudásátadás történni.


Hogyan segíted a hallgatókat abban, hogy a tanultakat a gyakorlatban is hasznosítani tudják?

A képzéseket mindig egy közös beszélgetéssel kezdjük, ahol mindenki elmondhatja, milyen szakmai környezetben és kihívások között dolgozik. Ezeket az információkat beépítem a képzés menetébe, és gyakran rövid epizódok formájában dolgozzuk fel ezeket a témákat.
Sokszor hozok valós, de anonimizált adatokat is, hogy a gyakorlat még inkább valósághű legyen.


Mit csinálsz szívesen a munkán kívül?

2006-ig aktívan sportoltam, válogatott utánpótlás távfutó voltam. Az élsport befejezése után a mozgás továbbra is az életem része maradt. Ha időm engedi, országúti kerékpározással kapcsolódom ki, vagy a fiammal focizom – bár érzem, hogy ezen a téren lassan kispadra kerülök.


Mit üzennél azoknak, akik most készülnek belevágni egy képzésbe a Masterfieldnél?

Oktatói oldalról egy rendkívül jól szervezett, segítőkész csapatot ismertem meg. A környezet modern és professzionális, az oktatók pedig kiemelkedő szakmai háttérrel rendelkeznek.
Azt üzenem a leendő hallgatóknak, hogy bátran vágjanak bele, mert itt valóban értékes, gyakorlatban hasznosítható tudást szerezhetnek.