fbpx

Elérkeztünk az ITIL tanúsítási rendszer Master szintjéhez!

Cikksorozatunk harmadik részében a keretrendszer legmagasabb szintjét és annak elemeit fogjuk most ismertetni számodra.

Az ITIL Master képesítéshez nincs külön vizsga, azonban az ITIL Master cím elérése nem megy egyik napról a másikra, és számos vizsga letételét igényli. Az ITIL®4 legmagasabb szintű képesítése, az ITIL Master cím eléréséhez mindhárom tanúsítási utat teljesíteni kell, amelyek a következők:

  • MP (Managing Professional)
  • SL (Strategic Leader)
  • PM (Practice Manager)

ITIL Kiegészítő Modulok

Az ITIL tanúsítási rendszer kiemeli a kiegészítő modul tanfolyamokat. Az ITIL®4-ben négy kiegészítő modul található, ezek a következők:

Ezek a képzések eltérnek az összes többi ITIL tanfolyamtól, és nem igénylik az ITIL®4 Foundation Level tanúsítvány előfeltételét.
Nézzük meg részletesebben ezeket a kurzusokat.

ITIL®4 Specialist: Business Relationship Management (BRM)

A háromnapos ITIL®4 Specialist: Business Relationship Management (BRM) tanfolyam átfogó képzési program, amelyet olyan IT szakemberek számára terveztek, akik felelősek a szolgáltatók és ügyfeleik, valamint érintett felek közötti kapcsolatok kezeléséért és ápolásáért. A képzés célja, hogy ismereteket adjon a BRM kulcsfogalmairól, elveiről, értékéről és kihívásairól az ITIL keretrendszeren belül.

Ez a modul arra összpontosít, hogyan lehet a Business Relationship Managementet kihasználni a digitális technológia megtérülésének biztosításához, kiemelve a BRM stratégiai szerepét az IT szolgáltatások üzleti célokkal és célkitűzésekkel való összehangolásában.

A tanfolyamot elvégző szakemberek megtanulhatják, hogy hogyan határozzák meg a BRM szerepeket, felelősségeket, és a szükséges ismereteket és készségeket a hatékony üzleti kapcsolatok kezeléséhez. Emellett hangsúlyozza a stratégiai és operatív követelményekkel való összhang biztosítását a közös értékteremtés és üzleti célok elérése érdekében.

ITIL®4 Specialist: IT Asset Management (ITAM)

A háromnapos ITIL®4 Specialist: IT Asset Management tanfolyam az IT Asset Management alkalmazására összpontosít a pénzügyi felelősség előmozdítása és az IT eszközök vásárlásával, újrahasznosításával, nyugdíjazásával és leselejtezésével kapcsolatos döntések támogatása érdekében. Azoknak az IT szakembereknek szól, akik a költségek és kockázatok kezelésében, a megfelelőség biztosításában és az IT eszközök irányításában vesznek részt. A képzés lefedi a szerepek meghatározását, az IT eszközök életciklusának kezelését, az automatizálást, a mutatók alkalmazását és az ITIL Maturity Model használatát a képességek fejlesztésére.

ITIL®4 Specialist: Sustainability In Digital & IT (SDIT)

A négynapos ITIL®4 Specialist: Sustainability in Digital & IT (SDIT) tanfolyam azoknak szól, akik érdeklődnek az IT és a digitálisan támogatott szolgáltatások környezeti szerepe iránt, és szeretnék azonosítani a pozitív hatás lehetőségeit.

A képzés célja, hogy fejlessze a kulcsfontosságú fenntarthatósági kompetenciákat és képességeket a szolgáltatási szervezetekben. A résztvevők megtanulják, hogyan alkalmazzák az ITIL elveket fenntartható digitális termékek és szolgáltatások létrehozására, a kihívások kezelésére, a fenntarthatósági elvek megértésére és a költség-haszon elemzések elvégzésére.

ITIL® 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services (AMCS)

A háromnapos ITIL®4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services (AMCS) tanfolyam független, felhasználóközpontú útmutatást nyújt a felhőbeszerzés és -technológia üzleti stratégiával és funkciókkal való összehangolásáról. Lefedi a "felhőszolgáltatások felhasználói utazását", az ITIL koncepciók, mint az irányelvek és a szolgáltatás értéklánc integrálásával, hogy átfogó képet nyújtson a beszerzési életciklusról.

A tanfolyam tartalmazza a megoldások elemzését, a felhőszolgáltatások azonosítását és nyújtását, valamint az érték közös létrehozását az ITIL®4 keretrendszer segítségével a beszerzés és integráció során. Az ITIL ügyfélút köré van felépítve, gyakorlati útmutatással a felhő alapjaival, a beszerzéssel és bevezetésével, valamint a felhőstratégia kezelésével kapcsolatban.

Az ITIL Tanúsítás Előnyei

Az ITIL tanúsítás előnye számos és jelentős, különösen az IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) változó képének fényében. Íme néhány előny:

Magasabb kereseti lehetőség

Az ITIL tanúsítás gyakran a fizetés növekedésével jár, mivel bizonyítja a szakember ismereteit és készségeit az ITSM terén, ami fontos szerepet játszhat a szélesebb üzleti célok elérésében.

Az ITIL keretrendszer átfogó megértése

Az ITIL tanúsítványok mélyreható megértést nyújtanak az ITIL keretrendszerről és folyamatokról, amelyeket az IT szolgáltatásmenedzsment legjobb gyakorlatai szerint terveztek. Ez az ismeret elengedhetetlen a szolgáltatásnyújtás javításához és az IT szolgáltatások értékének növeléséhez.

Nemzetközi szabványokkal való összhang

Az ITIL®4 különösen összhangban van a nemzetközi ITSM szabványokkal, erős alapot kínálva azoknak a szakembereknek, akik előre szeretnének lépni az ITSM karrierjükben és javítani a minőségi digitális szolgáltatások nyújtását.

Hatékonyság és költségcsökkentés

A szervezetek számára az ITIL tanúsítás hatékonyabb és eredményesebb működést eredményezhet. Segíthet a képzési költségek csökkentésében, az IT költségek és eszközök világosabb megértésében, valamint az üzleti kockázatok és szolgáltatáskimaradások kezelésének növelésében. Emellett segít a redundáns munka kiküszöbölésében és az erőforrások jobb kihasználásában.

Javított ügyfélélmény

Az ITIL képzés hangsúlyozza az ügyfél igényeinek kielégítését és az IT szolgáltatások ennek megfelelő összehangolását. Segít jobb ügyfélélményeket nyújtani hatékony incidenskezelési folyamatok megvalósításával, biztosítva, hogy az incidenseket hatékonyan kezeljék.

Szakértelem elismerése

Az ITIL tanúsítás globálisan elismert, és a legjobb gyakorlati szabványok betartását jelzi, ami segít a szervezeteknek és az IT projekteknek kiváló értéket nyújtani. Az ITIL-tanúsított szakemberek iránt nagy a kereslet, ami tükrözi az ITIL tanúsítás által képviselt szakértelem piaci elismerését.

Szakmai fejlődés

Az ITIL készségek jobb munkavállalói elégedettséghez és megtartási arányokhoz, fokozott együttműködéshez a csapattagok között, nagyobb alkalmazkodóképességhez a változásokhoz, javított ügyfél elégedettséghez, valamint növelt innovációhoz és kreativitáshoz vezethetnek. Összességében hozzájárulnak az optimális működési teljesítményhez.

 


Ezek az előnyök nemcsak az IT szakemberek karrierlehetőségeit javítják, hanem jelentősen hozzájárulnak a szervezetek működési sikeréhez is.
Köszönjük, hogy elolvastad cikksorozatunkat és jó tanulást kívánunk ITIL képzéseinken, reméljük neked is meghoztuk a kedved a fejlődéshez!
Még nem olvastad el a cikksorozat előző két részét? Akkor kattints ide az első cikkhez, valamint itt érheted el a második részt!