279 500 Ft + Áfa
ITIL® 4 Foundation akkreditált vizsgafelkészítő tanfolyam vizsgával - Időpontok és jelentkezés
Első oktatási nap: 2025. október 8., további oktatási napok: 9.
279 500 Ft + Áfa
Első oktatási nap: 2025. december 1., további oktatási napok: 2.
279 500 Ft + Áfa
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
Ezeket a kedvezményeket veheted igénybe jelentkezéskor:
Time to Renew: 10% kedvezmény
Tanuld meg, hogyan teremts üzleti értéket IT-szolgáltatásokon keresztül! Ez az akkreditált ITIL® 4 Foundation vizsgafelkészítő képzés segít megérteni a szolgáltatásmenedzsment alapjait, elméletben és gyakorlatban. Áttekinted az ITIL struktúrát, elmélyülsz az értékteremtés logikájában, és felkészülsz a nemzetközileg elismert vizsgára. Ideális mindazoknak, akik IT-projektekben, üzemeltetésben vagy szolgáltatásfejlesztésben dolgoznak, és szeretnének átláthatóbb, hatékonyabb működést elérni.
Mindenkinek ajánljuk, akinek szüksége van az informatikai és digitális szolgáltatások irányításához, fejlesztéséhez és üzemeltetéséhez szükséges ismeretek elsajátítására.
Hasznos lehet IT-vezetőknek, projektmenedzsereknek, fejlesztőknek, üzemeltetőknek és service desk munkatársaknak, akik hatékonyabb működésre törekednek. Kiemelten ajánlott azoknak, akik ITIL® vizsgára készülnek vagy ITSM környezetben dolgoznak.
- Angol nyelv alapfokú ismerete (a tananyag és a vizsga is angol nyelvű)
Az informatikai szolgáltatások már évek (évtizedek) óta alapvető fontossággal bírnak az üzleti világban, nem létezik már olyan iparág, üzleti tevékenység, ami eredményesen tudna működni informatikai támogatás nélkül. Az ITIL® (Information Technology Infrastructure Library) több mint 30 éve a világ legismertebb és legszélesebb körben alkalmazott IT-szolgáltatásmenedzsment keretrendszere. Az ITIL® 4 hasznos útmutatást ad az IT szolgáltató szervezetek számára az üzleti területekkel történő együttműködésre, valamint arra az esetekre is, amikor az IT nemcsak támogatója, de egyben meghatározó eleme az üzleti stratégiának. A brit kormányzati szektorból indult, mára pedig globális szabvánnyá vált, amelyet kkv-k, nagyvállalatok, pénzintézetek, telekommunikációs cégek és állami intézmények egyaránt használnak.
Az ITIL®4 célja, hogy átfogó útmutatást nyújtson a szervezeteknek az informatika nyújtotta lehetőségek sikeres felhasználására a modern szolgáltatásalapú gazdaságban. Az ITIL® több, mint 30 éves fejlesztésének eredményeképpen, az ITIL®4 egy teljes körű, mindenre kiterjedő Informatikai/Digitális szolgáltatásmenedzsment keretrendszer, amely magában foglalja az informatikával, technológiával támogatott termékek és szolgáltatások teljes spektrumát, azok tervezését, üzemeltetését és fejlesztését.
Az ITIL® 4 Foundation képzés naprakész tudást ad arról, hogyan lehet hatékonyan, strukturáltan és értékteremtően működtetni IT-szolgáltatásokat. Segít megérteni az IT és az üzlet kapcsolatát, az ügyféligények kezelését, a szolgáltatás életciklusát, és azt is, hogyan lehet a működést folyamatosan fejleszteni. A keretrendszer rugalmas, könnyen illeszthető modern fejlesztési és üzemeltetési környezetekhez (pl. DevOps, Agile), és világszerte elvárt vagy preferált ismeret IT-pozíciók betöltésénél.
A tanfolyam a hivatalos vizsgára is felkészít, amely belépőt jelenthet magasabb szintű ITIL minősítésekhez vagy vezetői szerepkörökhöz.
A képzés elvégzése után képes leszel:
- Megérteni az ITIL® 4 alapfogalmait, elveit és struktúráját
- Felismerni és alkalmazni a szolgáltatásmenedzsment kulcsfontosságú elemeit
- Átlátni a szolgáltatási értéklánc működését és az értékteremtés folyamatát
- Azonosítani az ITIL® 4-ben szereplő gyakorlatokat és azok célját
- Alkalmazni az ITIL® irányelveit a mindennapi IT-működés és fejlesztés során
- Hatékonyabban együttműködni IT és üzleti szereplőkkel
- Sikeresen letenni az ITIL® 4 Foundation hivatalos vizsgát
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Képzésünk során a résztvevők a hivatalos tananyagot és könyvet kapnak, amelyet a világszerte elismert szervezet, a PeopleCert állított össze. A tananyag tartalma részletes és átfogó, számos gyakorlati példával, feladattal kiegészítve, hogy a résztvevők valódi szakértővé váljanak a képzésünk témájában.
A PeopleCert hivatalos anyagai, a Masterfield tananyagával kiegészítve biztosítják a tanulók számára a legmagasabb minőséget és a szakmai vizsgához szükséges tudást. A tananyagot és könyvet a képzésünk részeként biztosítjuk, így bármikor használható a vizsgára való felkészüléshez.
Ez a tanfolyam e-learning formában is elérhető. Kattints a logóra!
TEMATIKA:
1. ITIL 4 FOUNDATION BEMUTATÁSA (Introduction to ITIL)
1.1. Tanfolyam áttekintése
1.2. IT szolgáltatásmenedzsment napjaink modern világában
1.3. Az ITIL fejlődése, elérhető ITIL minősítések
1.4. Foundation vizsga bemutatása
2. SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT ALAPELVEK (Service Management Principles)
2.1. Szolgáltatás definíciója, szolgáltatások jellemzői
2.2. Szolgáltatással kapcsolatos szerepkörök, felelősségek
2.3. Értékteremtés
2.4. Eredmény, költségek, kockázatok
2.5. Szolgáltatáskínálat
2.6. Szolgáltatási tevékenységek, együttműködés
3. A 4 DIMENZIÓS SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT MODELL (4 Dimensions of ITSM)
3.1. Szervezetek, és emberek
3.2. Információ és technológia
3.3. Partnerek és beszállítók
3.4. Értékláncok és folyamatok
3.5. Külső tényezők (PESTLE modell)
4. SZOLGÁLTATÁSI ÉRTÉK RENDSZER (Service Value System)
4.1. Irányelvek (Guiding Principles)
- Fókuszban az érték
- Használjuk fel, amit lehet
- Fokozatos haladás visszajelzésekkel
- Együttműködés és törekvés az átláthatóságra
- Mindenre kiterjedő megközelítés
- Egyszerűség, gyakorlatiasság
- Optimalizálás és automatizálás
4.2. Informatikai irányítás (IT Governance)
- Az irányítás fogalma, felelőssége, terjedelme
- Tipikus irányítási tevékenységek
4.3. Szolgáltatási értéklánc (Service Value Chain)
- Igények átalakítása értékké
- Értéklánc tevékenységek, bemenetek, kimenetek és szerepek az értékteremtésben
- Tervezés
- Fejlesztés
- Együttműködés külsősökkel
- Tervezés/Megvalósítás
- Beszerzés/Fejlesztés
- (Szolgáltatás) Nyújtása/Támogatása
- Értékfolyam fogalma, példák
4.4. Folytonos Fejlesztési Modell (Continual Improvement Model)
- 7 lépéses Fejlesztési Modell
- Mi a víziónk?
- Hol vagyunk most?
- Hová akarunk eljutni?
- Mit tegyünk, hogy elérjük a céljainkat?
- Valósítsuk meg a terveinket!
- Elértük a céljainkat?
- Hogyan tartsuk meg a lendületet?
4.5. ITIL 4 Praktikák (ITIL 4 Practices)
4.5.1. Általános menedzsment praktikák
- Architektúra menedzsment
- Folytonos fejlesztés
- Információ-biztonság menedzsment
- Szolgáltatással kapcsolatos tudásmenedzsment
- Szolgáltatások mérése és riportozása
- Szervezeti változások kezelése
- Portfólió menedzsment
- Projekt menedzsment
- Üzleti kapcsolatok kezelése
- Kockázatmenedzsment
- Szolgáltatások pénzügyi menedzsmentje
- Szolgáltatások stratégia menedzsmentje
- Beszállítói együttműködés kezelése
- Munkaerő- és kompetenciakezelés
4.5.2. Szolgáltatásmenedzsment praktikák
- Rendelkezésre állás kezelése
- Üzleti elemzés
- Kapacitás és teljesítménykezelés
- Változások felügyelete
- Incidenskezelés
- Informatikai eszközök menedzsmentje
- Monitorozás és eseménykezelés
- Problémakezelés
- Szolgáltatások kialakítása
- Szolgáltatás katalógus menedzsment
- Szolgáltatási konfiguráció menedzsment
- Szolgáltatásfolytonosság kezelése
- Szolgáltatás tervezés
- Service Desk
- Szolgáltatási szintek kezelése
- Szolgáltatási igények kezelése
- Szolgáltatások tesztelése, jóváhagyása
4.5.3. Műszaki menedzsment praktikák
- Üzembe helyezés menedzsment
- Infrastruktúra- és platform menedzsment
- Alkalmazások fejlesztése és menedzsmentje
A dőlt betűs praktikák a céljaikon és a kapcsolódó definíciókon keresztül kerülnek bemutatásra.
Az aláhúzott praktikák (Key Practices) részletesebben kerülnek bemutatásra.
Más területek (is) érdekelnek? Nálunk az ITIL® 4 képzési paletta összes zöld kerettel jelölt képesítéshez találsz tanfolyamot és/vagy e-learninget:
ITIL® 4 Foundation minősítés: ezt a tanfolyamot követően, tetszőleges időpontban, távfelügyelettel lehet online megszerezni.
A tanfolyam ára magában foglalja a 167.500 Ft + ÁFA vizsgadíjat, mely kötelezően tartalmaz egy digitális tankönyvet (eBook) valamint a hivatalos tananyagot.
A vizsga részletei:
-11 nyelven elérhető,
- 40 felelet-választós kérdés,
- a sikeres vizsga feltétele a 40-ből 26 pont elérése,
- rendelkezésre álló idő: 1 óra,
- a vizsga során nem használható a hivatalos tankönyv.
Take2: A vizsgadíjon felüli plusz 19.500 Ft + ÁFA összeg befizetésével még egyszer újra vizsgázhatsz.
Az ITIL® 4 Foundation tanúsítványt 3 évente szükséges megújítani.
ITIL® 4 Foundation akkreditált vizsgafelkészítő tanfolyam vizsgával - Mentoraid lesznek
Kérdésed van a tréninggel kapcsolatban?
TOVÁBBFEJLESZTENÉD A TUDÁSOD A TÉMÁBAN?
Ha szeretnél mélyebb ismereteket szerezni ezen a területen, akkor ezekből a ráépülő képzésekből választhatsz.
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support Course e-learning vizsgával

ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value e-learning vizsgával

ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT) e-learning vizsgával

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) e-learning vizsgával

ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: IT Asset Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Practitioner - Monitoring and Event Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Practitioner - Deployment Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement And Control e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: Business Relationship Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: Acquiring And Managing Cloud Services e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: Sustainability in Digital and IT e-learning vizsga voucherrel

Ezek a tanfolyamok és e-learningek is érdekelhetnek
Tekintsd meg néhány további képzésünket a témában
ITIL® 4 Foundation e-learning vizsgával

COBIT® Foundation vizsgafelkészítő e-learning vizsga voucherrel

SIAM™ Foundation vizsgafelkészítő e-learning

SIAM™ Professional vizsgafelkészítő e-learning vizsga voucherrel

Nagyon intenzív volt és sok hasznos dolgot kaptunk. Köszönöm szépen az oktató munkáját.
Kárász Erika
NNG Kft