fbpx

ITIL® 4 Foundation akkreditált vizsgafelkészítő

Tanfolyam kódja:
MFITIL4
Tanfolyam hossza:
16 tanóra, 2 egymást követő munkanap, napi 8 tanóra, 9.00-16.30
Ára:
99 500 Ft + Áfa
Oktató:
Rövid ismertetés:

Az akkreditált tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai és digitális szolgáltatások menedzsmentjére, tervezésére, üzemeltetésére és fejlesztésére alkalmazható legújabb gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a szolgáltatások minőségének javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek történő megfelelést. A tanfolyam megfelelő alapot nyújt az ITIL® 4 Foundation vizsga sikeres letételére.

Előfeltételek:

Angol nyelv alapfokú ismerete, tekintettel arra, hogy a tananyag és a vizsga is angol nyelvű.

Kiknek ajánljuk?

Mindenkinek ajánljuk, akinek szüksége van az informatikai és digitális szolgáltatások irányításához, fejlesztéséhez és üzemeltetéséhez szükséges ismeretek elsajátítására. Elsősorban olyan informatikai szakemberek jelentkezését várjuk, akik már rendelkeznek szolgáltatásmenedzsment ismeretekkel, tapasztalatokkal és/vagy korábban már részt vettek ITIL® V3 képzésen, esetleg rendelkeznek ilyen tanúsítvánnyal. A tanfolyam az ITIL® 4 alapjait mutatja be.

Képzés nyelve:
Magyar, igény esetén angol
Részletes leírás:

2019 februárban megjelent a legelterjedtebb informatikai szolgáltatásmenedzsment módszertan (ITIL®) legújabb kiadása, az ITIL® 4. A névválasztás egyben utalás is arra, hogy az ITIL® 4 egyik legfontosabb célkitűzése, hogy általános, széles körben alkalmazható útmutatást biztosítson mind az egyéneknek, mind a szolgáltatói szervezeteknek abban, hogy biztonsággal eligazodjanak az egyre szélesebb körben felismert Negyedik Ipari Forradalom (Ipar 4.0) megváltozott kihívásai között. Ez hozzájárul ahhoz, hogy továbbra is hatékonyan és eredményesen támogassák az üzleti tevékenységeket, működjenek együtt az érintett felekkel.

Az informatikai szolgáltatások már évek (évtizedek) óta alapvető fontossággal bírnak az üzleti világban, nem létezik már olyan iparág, üzleti tevékenység, ami eredményesen tudna működni informatikai támogatás nélkül. Az ITIL® új verziója megfelelő választ ad a gyorsan változó és komplex környezeti és módszertani átalakulásokra, a megváltozott munkamódszerekre, a megújult praktikákra, amelyek megkerülhetetlenek nemcsak az informatikai szakemberek, hanem bárki számára, aki valamilyen módon érintett a szolgáltatásmenedzsment területén és/vagy a digitális transzformáció világában.

Az ITIL® 4 célja, hogy átfogó útmutatást nyújtson a szervezeteknek az informatika nyújtotta lehetőségek sikeres felhasználására a modern szolgáltatásalapú gazdaságban. Az ITIL® több, mint 30 éves fejlesztésének eredményeképpen, az ITIL® 4 egy teljes körű, mindenre kiterjedő Informatikai/Digitális szolgáltatásmenedzsment keretrendszer, amely magában foglalja az informatikával, technológiával támogatott termékek és szolgáltatások teljes spektrumát, azok tervezését, üzemeltetését és fejlesztését.

Az ITIL® 4 hasznos útmutatást ad az IT szolgáltató szervezetek számára az üzleti területekkel történő együttműködésre, valamint arra az esetekre is, amikor az IT nemcsak támogatója, de egyben meghatározó eleme az üzleti stratégiának.

 

  • Tanfolyam áttekintése
  • IT szolgáltatásmenedzsment napjaink modern világában
  • Az ITIL fejlődése, elérhető ITIL minősítések
  • Foundation vizsga bemutatása
  • Szolgáltatás definíciója, szolgáltatások jellemzői
  • Szolgáltatással kapcsolatos szerepkörök, felelősségek
  • Értékteremtés
  • Eredmény, költségek, kockázatok
  • Szolgáltatáskínálat
  • Szolgáltatási tevékenységek, együttműködés
  • Szervezetek, és emberek
  • Információ és technológia
  • Partnerek és beszállítók
  • Értékláncok és folyamatok
  • Külső tényezők (PESTLE modell)

4.1. Irányelvek (Guiding Principles)

  • Fókuszban az érték
  • Használjuk fel, amit lehet
  • Fokozatos haladás visszajelzésekkel
  • Együttműködés és törekvés az átláthatóságra
  • Mindenre kiterjedő megközelítés
  • Egyszerűség, gyakorlatiasság
  • Optimalizálás és automatizálás

4.2. Informatikai irányítás (IT Governance)

  • Az irányítás fogalma, felelőssége, terjedelme
  • Tipikus irányítási tevékenységek

4.3. Szolgáltatási értéklánc (Service Value Chain)

  • Igények átalakítása értékké
  • Értéklánc tevékenységek, bemenetek, kimenetek és szerepek az értékteremtésben
  • Tervezés
  • Fejlesztés
  • Együttműködés külsősökkel
  • Tervezés/Megvalósítás
  • Beszerzés/Fejlesztés
  • (Szolgáltatás) Nyújtása/Támogatása
  • Értékfolyam fogalma, példák

4.4. Folytonos Fejlesztési Modell (Continual Improvement Model)

  • 7 lépéses Fejlesztési Modell
  • Mi a víziónk?
  • Hol vagyunk most?
  • Hová akarunk eljutni?
  • Mit tegyünk, hogy elérjük a céljainkat?
  • Valósítsuk meg a terveinket!
  • Elértük a céljainkat?
  • Hogyan tartsuk meg a lendületet?

4.5. ITIL 4 Praktikák (ITIL 4 Practices)

4.5.1. Általános menedzsment praktikák

    • Architektúra menedzsment
    • Folytonos fejlesztés
    • Információ-biztonság menedzsment
    • Szolgáltatással kapcsolatos tudásmenedzsment
    • Szolgáltatások mérése és riportozása
    • Szervezeti változások kezelése
    • Portfólió menedzsment
    • Projekt menedzsment
    • Üzleti kapcsolatok kezelése
    • Kockázatmenedzsment
    • Szolgáltatások pénzügyi menedzsmentje
    • Szolgáltatások stratégia menedzsmentje
    • Beszállítói együttműködés kezelése
    • Munkaerő- és kompetenciakezelés

 4.5.2. Szolgáltatásmenedzsment praktikák

    • Rendelkezésre állás kezelése
    • Üzleti elemzés
    • Kapacitás és teljesítménykezelés
    • Változások felügyelete
    • Incidenskezelés
    • Informatikai eszközök menedzsmentje
    • Monitorozás és eseménykezelés
    • Problémakezelés
    • Szolgáltatások kialakítása
    • Szolgáltatás katalógus menedzsment
    • Szolgáltatási konfiguráció menedzsment
    • Szolgáltatásfolytonosság kezelése
    • Szolgáltatás tervezés
    • Service Desk
    • Szolgáltatási szintek kezelése
    • Szolgáltatási igények kezelése
    • Szolgáltatások tesztelése, jóváhagyása

 4.5.3. Műszaki menedzsment praktikák

    • Üzembe helyezés menedzsment
    • Infrastruktúra- és platform menedzsment
    • Alkalmazások fejlesztése és menedzsmentje

 

A dőlt betűs praktikák a céljaikon és a kapcsolódó definíciókon keresztül kerülnek bemutatásra.

Az aláhúzott praktikák (Key Practices) részletesebben kerülnek bemutatásra

 

 

Kapcsolódó vizsgák:

ITIL® 4 Foundation, mely minősítést a Masterfield Oktatóközpont akkreditált vizsgaközpontjában a tanfolyamot követően, egyeztetett időpontban lehet megszerezni.

Vissza


Hasonló tanfolyamok listája:

A COBIT® 5 az ISACA útmutatóinak új generációja az IT vállalati irányítására és menedzsmentjére vonatkozóan. Számos szervezet és az üzleti, IT, kockázatkezelési, információbiztonsági és bizonyosságnyújtási közösséghez tartozó felhasználó tapasztalatára épít, melyet a COBIT® több mint 15 éves gyakorlati alkalmazása és használata során gyűjtöttek.

Az akkreditált tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai és digitális szolgáltatások menedzsmentjére, tervezésére, üzemeltetésére és fejlesztésére alkalmazható legújabb gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a szolgáltatások minőségének javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek történő megfelelést. A tanfolyam megfelelő alapot nyújt az ITIL® 4 Foundation vizsga sikeres letételére.

ITIL® 4 is the latest update of the world’s most popular framework for IT Service Management and offers a renewed focus on value-driven practices and the optimization of IT Services. The ITIL® 4 Foundation exam is included.

This course makes up one of the modules which go together to form the ITIL 4 Managing Professional stream. The 2 days of training looks at the ‘core’ service management activities involved in the ITIL framework, as well as the ‘creation’ of services as newly covered by ITIL 4. It also covers service performance and service quality and improvement. The ITIL 4 Specialist: Create Deliver and Support exam is included.

This course makes up one of the modules which go together to form the ITIL 4 Managing Professional stream. The 2 days of training covers all types of engagement and interaction which occurs between a service provider and their customers, users, suppliers and partners. The ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value exam is included.

The ITIL 4 High Velocity IT course gives thorough understanding regarding the methods in which digital organisations and digital operating models works in high velocity environments to the participants, focusing on quick delivery of products and services to achieve high value. This training course consists of the use of working practices like Agile and Lean, and technical practices and technologies such as Cloud, Automation, and Automatic Testing etc.

This course provides universal skills and knowledge which is applicable to both the Managing Professional and Strategic Leader streams of ITIL® 4. The 2 days of training focuses on how to create a ‘learning and improving’ IT organisation and looks at both practical and strategic elements. The ITIL 4 Specialist Direct, Plan and Improve exam is included. Key topics covered include the influence and impact of Agile and Lean, planning and delivering continual improvement, and creating a strong and effective strategic direction.

This course provides universal skills and knowledge which is applicable to both the Managing Professional and Strategic Leader streams of ITIL® 4. The 3 days of training focuses on how to create a ‘learning and improving’ IT organisation and looks at both practical and strategic elements. The ITIL 4 Specialist Direct, Plan and Improve exam is included. Key topics covered include the influence and impact of Agile and Lean, planning and delivering continual improvement, and creating a strong and effective strategic direction.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai szolgáltatások menedzsmentjére (tervezésére, megvalósítására, üzemeltetésére és fejlesztésére) alkalmazható széles körben bevált gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a minőségi IT-szolgáltatások kialakítását, javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek való megfelelést.

A tanfolyam megfelelő alapot nyújt az ITIL® 4 Foundation vizsga sikeres letételére.

This Scrum Master course is aimed towards those with a background in Project Management who are looking to get to grips with Scrum principles and gain recognition for their expertise in the application of them. Certification of this Scrum Training Course proves your ability to understand Scrum values, practices and applications and use this knowledge to lead Scrum projects and facilitate the implementation of the Scrum framework.

This Scrum certification course enables aspiring Product Owners to develop their knowledge of how to maintain and manage a responsive product backlog and have a product vision that represents the stakeholders' and customers' requirements.

Tanfolyam naptár
H K Sze Cs P Szo V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Tanfolyam időpontok

Első oktatási nap:

2020-12-07  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-11-27

Képzés nyelve::

Magyar

Oktatók:


Ha egyik időpont sem felel meg neked, de érdekel a tanfolyam, kérünk, hogy add le jelentkezésedet időpont nélkül! Új időpont felvételekor értesíteni fogunk.


Amennyiben munkatársaiddal zárt csoportos képzésen veszel részt és kaptál a tanfolyam időpont kódot, itt tudod leadni jelentkezésedet


Jelentkezésedet leadhatod a kitöltött jelentkezési lap visszaküldésével is