fbpx

ITIL® 4 Foundation vizsgafelkészítő

Tanfolyam kódja:
MFITIL41
Tanfolyam hossza:
24 tanóra, 3 egymást követő nap, napi 8 tanóra, 9.00-16.30
Ára:
149 500 Ft + Áfa
Oktató:
Rövid ismertetés:

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai és digitális szolgáltatások menedzsmentjére, tervezésére, üzemeltetésére és fejlesztésére alkalmazható legújabb gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a szolgáltatások minőségének javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek történő megfelelést. A tanfolyam segít továbbá felkészülni az ITIL® 4 Foundation vizsgára is.

Előfeltételek:

Angol nyelv alapfokú ismerete, tekintettel arra, hogy a tananyag és a vizsga is angol nyelvű.

Kiknek ajánljuk?

Mindenkinek ajánljuk, akinek szüksége van az informatikai és digitális szolgáltatások üzemeltetéséhez, irányításához és fejlesztéséhez szükséges ismeretek, gyakorlatok elsajátítására.

Képzés nyelve:
Magyar, igény esetén angol
Részletes leírás:
 
Ez a tanfolyam e-learning formában is elérhető!

2019 februárban megjelent a legelterjedtebb informatikai szolgáltatásmenedzsment módszertan (ITIL) legújabb verziója, amelynek hivatalos megnevezése ITIL 4. A névválasztás egyben utalás is arra, hogy az ITIL 4 egyik megfogalmazott célja, hogy hatékonyan és eredményesen támogassa mind az egyéneket, mind a vállalatokat abban, hogy eligazodjanak a manapság egyre szélesebb körben felismert (és elismert) un. Negyedik Ipari Forradalom (röviden Ipar 4.0) témakörében.

Az informatikai szolgáltatások már évek (évtizedek) óta alapvető fontossággal bírnak az üzleti világban, nem létezik már olyan iparág, üzleti tevékenység, ami eredményesen tudna működni informatikai támogatás nélkül. Az ITIL új verziója képes arra, hogy megfelelő választ adjon a gyorsan változó és komplex környezeti és módszertani átalakulásokra, a megváltozott munkamódszerekre, a megújult praktikákra, amelyek megkerülhetetlenek nemcsak az informatikai szakemberek, hanem bárki számára, aki valamilyen módon érintett a digitális transzformáció világában.

Az ITIL 4 célja, hogy átfogó útmutatást nyújtson a szervezeteknek az informatika nyújtotta lehetőségek sikeres felhasználására a modern szolgáltatásalapú gazdaságban. Az ITIL több, mint 30 éves fejlesztésének eredményeképpen, az új ITIL 4 egy teljes körű, mindenre kiterjedő Informatikai/Digitális működési modell, amely magában foglalja a technológiával támogatott termékek és szolgáltatások teljes spektrumát, azok tervezését, megvalósítását és fenntartását.

Az ITIL 4 hasznos útmutatást ad az IT számára az üzletei területekkel történő együttműködésre, valamint arra az esetekre vonatkozóan is, amikor az IT nemcsak támogatója, de egyben meghatározó eleme a szélesebb körben értelmezett üzleti stratégiának.

 

Tematika:

1. INTRODUCTION TO ITIL 4 FOUNDATION

1.1. IT service management in the modern world
1.2. About ITIL 4, qualification
1.3. Background to ITIL
1.4. Foundation exam
1.5. The structure and benefits of the ITIL 4 framework
1.5.1. The ITIL SVS
1.5.2. The four dimensions model

 

2. KEY CONCEPTS OF SERVICE MANAGEMENT

2.1. Value and value co-creation
2.2. Organizations, service providers, service consumers, and other stakeholders
2.3. Products and services
2.4. Service relationships
2.5. Value: outcomes, costs, and risks

 

3. THE FOUR DIMENSIONS OF SERVICE MANAGEMENT

3.1. Organizations and people
3.2. Information and technology
3.3. Partners and suppliers
3.4. Value streams and processes
3.4.1. Value streams for service management
3.4.2. Processes
3.5. External factors

 

4. THE ITIL SERVICE VALUE SYSTEM

4.1. Service value system overview
4.2. Opportunity, demand, and value
4.3. The ITIL guiding principles
4.4. Governance
4.5. Service value chain
4.6. Continual improvement
4.7. Practices

 

5. ITIL MANAGEMENT PRACTICES

5.1. General management practices
5.1.1. Architecture management
5.1.2. Continual improvement
5.1.3. Information security management
5.1.4. Knowledge management
5.1.5. Measurement and reporting
5.1.6. Organizational change management
5.1.7. Portfolio management
5.1.8. Project management
5.1.9. Relationship management
5.1.10. Risk management
5.1.11. Service financial management
5.1.12. Strategy management
5.1.13. Supplier management
5.1.14. Workforce and talent management
5.2. Service management practices
5.2.1. Availability management
5.2.2. Business analysis
5.2.3. Capacity and performance management
5.2.4. Change control
5.2.5. Incident management
5.2.6. IT asset management
5.2.7. Monitoring and event management
5.2.8. Problem management
5.2.9. Release management
5.2.10. Service catalogue management
5.2.11. Service configuration management
5.2.12. Service continuity management
5.2.13. Service design
5.2.14. Service desk
5.2.15. Service level management
5.2.16. Service request management
5.2.17. Service validation and testing
5.3. Technical management practices
5.3.1. Deployment management
5.3.2. Infrastructure and platform management
5.3.3. Software development and management

 

 

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Vissza


Hasonló tanfolyamok listája:

A COBIT® 5 az ISACA útmutatóinak új generációja az IT vállalati irányítására és menedzsmentjére vonatkozóan. Számos szervezet és az üzleti, IT, kockázatkezelési, információbiztonsági és bizonyosságnyújtási közösséghez tartozó felhasználó tapasztalatára épít, melyet a COBIT® több mint 15 éves gyakorlati alkalmazása és használata során gyűjtöttek.

Az információ minden vállalat számára kulcsfontosságú erőforrás. A technológia az információ keletkezésének időpontjától egészen a megsemmisüléséig jelentős szerepet játszik. Az információtechnológia folyamatosan továbbfejlődik, és mindinkább áthatja a vállalatokat, a társadalmi, az állami és az üzleti szférát.

Ennek eredményeként a vállalatok és vezetőik napjainkban egyre jobban törekednek arra, hogy

  • Jó minőségű információt biztosítsanak üzleti döntések támogatásához.
  • Üzleti értékeket teremtsenek az IT támogatásával megvalósuló befektetések által, azaz elérjék stratégiai céljaikat, valamint üzleti hasznot hajtsanak az IT eredményes és innovatív felhasználásával.
  • Működési kiválóságot érjenek el a technológia megbízható és hatékony alkalmazásával.
  • Elfogadható szinten tartsák az IT használatából eredő kockázatokat.
  • Optimalizálják az IT szolgáltatások és a technológia költségeit.
  • Betartsák az egyre nagyobb számú jogszabályt, szabályozást, szerződéses kötelezettséget és szabályzatot.

Az ITIL® E- learning a Foundation vizsgára készíti fel a hallgatókat. Az ITIL® Foundation képzés a kulcsfogalmak, a terminológia és a különböző elemek megértését teszi lehetővé, amely a hallgatók munkahelyi fejlődéséhez és széleskörű karrierlehetőségeikhez járul hozzá. Az e-learning ára tartalmazza a Foundation vizsga díját is. Az ITIL® Foundation képzés az Axelos nevében akkreditált, és a hallgatók a képzésnek megfelelő kreditpontokat szerzik meg.

Az e-learning az ITIL® Practitioner vizsgára készíti fel a hallgatókat. Az ITIL® Practitioner képzés az ITIL® keretrendszerének a mindennapi munkában való gyakorlati alkalmazásának lehetőségeit ismerteti meg, így támogatva a hallgatókat az üzleti céljaik megvalósításában. Az e-learning ára tartalmazza a Practitioner vizsga díját is. Az ITIL® Practitioner képzés az Axelos által akkreditált, és a hallgatók a képzésnek megfelelő kreditpontokat szerzik meg. 

A Scrum Master e-learning a vizsgára készíti fel a hallgatókat, mely során megtanulják, hogy hogyan használják az agilis szoftverfejlesztés módszertanát az önszerveződéshez és a gyors változtatások kivitelezéséhez és megismerik a Scrum és az Agile keretrendszereit. A képzés ára tartalmazza a kapcsolódó vizsga díját is.

A Scrum Product Owner e-learning a vizsgára készíti fel a hallgatókat, mely során megtanulják, hogy hogyan használják az agilis szoftverfejlesztés módszertanát Product Ownerként dolgozva.

Tanfolyam naptár

H K Sz Cs P Szo V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Tanfolyam időpontok

Ha egyik időpont sem felel meg neked, de érdekel a tanfolyam, kérünk, hogy add le jelentkezésedet időpont nélkül! Új időpont felvételekor értesíteni fogunk.


Jelentkezésedet leadhatod a kitöltött jelentkezési lap visszaküldésével is