fbpx
Tanfolyam hossza:
Képzés nyelve:
24 tanóra
Magyar, igény esetén angol
A képzés díja:
308 500 Ft + Áfa

Tanfolyam időpontok és jelentkezés

Első oktatási nap: 2023. december 11., további oktatási napok: 12., 13.

Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30)
Jelentkezési határidő:
2023. december 1.
Képzés nyelve:
Magyar
Tanfolyam díja:
308 500 Ft + Áfa
Jelentkezem

A jelentkezési határidő már lejárt. Ha szeretnél jönni, még leadhatod a jelentkezésedet és igyekszünk helyet biztosítani.

Első oktatási nap: 2024. március 4., további oktatási napok: 5., 6.

Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30)
Jelentkezési határidő:
2024. február 23.
Képzés nyelve:
Magyar
Tanfolyam díja:
308 500 Ft + Áfa

Első oktatási nap: 2024. június 17., további oktatási napok: 18., 19.

Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30)
Jelentkezési határidő:
2024. június 7.
Képzés nyelve:
Magyar
Tanfolyam díja:
308 500 Ft + Áfa

Első oktatási nap: 2024. szeptember 16., további oktatási napok: 17., 18.

Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30)
Jelentkezési határidő:
2024. szeptember 6.
Képzés nyelve:
Magyar
Tanfolyam díja:
308 500 Ft + Áfa

Zártcsoportos képzésre jelentkezem

Amennyiben munkatársaiddal zárt csoportos képzésen veszel részt és kaptál a tanfolyam időpont kódot, itt tudod leadni jelentkezésedet.

Jelentkezés időpont nélkül

Ha egyik időpont sem felel meg neked, de érdekel a tanfolyam, kérünk, hogy add le jelentkezésedet időpont nélkül! Új időpont felvételekor értesíteni fogunk.

Az akkreditált tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai és digitális szolgáltatások menedzsmentjére, tervezésére, üzemeltetésére és fejlesztésére alkalmazható legújabb gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a szolgáltatások minőségének javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek történő megfelelést. A tanfolyam megfelelő alapot nyújt az ITIL® 4 Foundation vizsga sikeres letételére.

 

Mindenkinek ajánljuk, akinek szüksége van az informatikai és digitális szolgáltatások irányításához, fejlesztéséhez és üzemeltetéséhez szükséges ismeretek - gyakorlati példákon keresztül is megerősített - elsajátítására. Elsősorban olyan informatikai szakemberek jelentkezését várjuk, akik már rendelkeznek szolgáltatásmenedzsment ismeretekkel, tapasztalatokkal és/vagy korábban már részt vettek ITIL® V3 képzésen, esetleg rendelkeznek ilyen tanúsítvánnyal. A tanfolyam az ITIL® 4 alapjait mutatja be, a harmadik oktatási napon egy képzeletbeli cég példáján keresztül gyakorlati csoportfeladatok kerülnek megoldásra.

The Swirl logo™ is a trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Angol nyelv alapfokú ismerete, tekintettel arra, hogy a tananyag és a vizsga is angol nyelvű.

2019 februárban megjelent a legelterjedtebb informatikai szolgáltatásmenedzsment módszertan (ITIL®) legújabb kiadása, az ITIL® 4. A névválasztás egyben utalás is arra, hogy az ITIL® 4 egyik legfontosabb célkitűzése, hogy általános, széles körben alkalmazható útmutatást biztosítson mind az egyéneknek, mind a szolgáltatói szervezeteknek abban, hogy biztonsággal eligazodjanak az egyre szélesebb körben felismert Negyedik Ipari Forradalom (Ipar 4.0) megváltozott kihívásai között. Ez hozzájárul ahhoz, hogy továbbra is hatékonyan és eredményesen támogassák az üzleti tevékenységeket, működjenek együtt az érintett felekkel.

Az informatikai szolgáltatások már évek (évtizedek) óta alapvető fontossággal bírnak az üzleti világban, nem létezik már olyan iparág, üzleti tevékenység, ami eredményesen tudna működni informatikai támogatás nélkül. Az ITIL® új verziója megfelelő választ ad a gyorsan változó és komplex környezeti és módszertani átalakulásokra, a megváltozott munkamódszerekre, a megújult praktikákra, amelyek megkerülhetetlenek nemcsak az informatikai szakemberek, hanem bárki számára, aki valamilyen módon érintett a szolgáltatásmenedzsment területén és/vagy a digitális transzformáció világában.


Az ITIL® 4 célja, hogy átfogó útmutatást nyújtson a szervezeteknek az informatika nyújtotta lehetőségek sikeres felhasználására a modern szolgáltatásalapú gazdaságban. Az ITIL® több, mint 30 éves fejlesztésének eredményeképpen, az ITIL® 4 egy teljes körű, mindenre kiterjedő Informatikai/Digitális szolgáltatásmenedzsment keretrendszer, amely magában foglalja az informatikával, technológiával támogatott termékek és szolgáltatások teljes spektrumát, azok tervezését, üzemeltetését és fejlesztését.

 

Az ITIL® 4 hasznos útmutatást ad az IT szolgáltató szervezetek számára az üzleti területekkel történő együttműködésre, valamint arra az esetekre is, amikor az IT nemcsak támogatója, de egyben meghatározó eleme az üzleti stratégiának.

 

1. ITIL4 FOUNDATION BEMUTATÁSA

  • Tanfolyam áttekintése
  • IT szolgáltatásmenedzsment napjaink modern világában
  • Az ITIL fejlődése, elérhető ITIL minősítések
  • Foundation vizsga bemutatása

2. SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT ALAPELVEK (SERVICE MANAGEMENT PRINCIPLES)

  • Szolgáltatás definíciója, szolgáltatások jellemzői
  • Szolgáltatással kapcsolatos szerepkörök, felelősségek
  • Értékteremtés
  • Eredmény, költségek, kockázatok
  • Szolgáltatáskínálat
  • Szolgáltatási tevékenységek, együttműködés

3. A 4 DIMENZIÓS SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT MODELL (4 DIMENSIONS OF ITSM)

  • Szervezetek, és emberek
  • Információ és technológia
  • Partnerek és beszállítók
  • Értékláncok és folyamatok
  • Külső tényezők (PESTLE modell)

4. SZOLGÁLTATÁSI ÉRTÉK RENDSZER (SERVICE VALUE SYSTEM)

4.1. Irányelvek (Guiding Principles)

      • Fókuszban az érték
      • Használjuk fel, amit lehet
      • Fokozatos haladás visszajelzésekkel
      • Együttműködés és törekvés az átláthatóságra
      • Mindenre kiterjedő megközelítés
      • Egyszerűség, gyakorlatiasság
      • Optimalizálás és automatizálás

4.2. Informatikai irányítás (IT Governance)

      • Az irányítás fogalma, felelőssége, terjedelme
      • Tipikus irányítási tevékenységek

4.3. Szolgáltatási értéklánc (Service Value Chain)

      • Igények átalakítása értékké
      • Értéklánc tevékenységek, bemenetek, kimenetek és szerepek az értékteremtésben
      • Tervezés
      • Fejlesztés
      • Együttműködés külsősökkel
      • Tervezés/Megvalósítás
      • Beszerzés/Fejlesztés
      • (Szolgáltatás) Nyújtása/Támogatása
      • Értékfolyam fogalma, példák

4.4. Folytonos Fejlesztési Modell (Continual Improvement Model)

      • 7 lépéses Fejlesztési Modell
      • Mi a víziónk?
      • Hol vagyunk most?
      • Hová akarunk eljutni?
      • Mit tegyünk, hogy elérjük a céljainkat?
      • Valósítsuk meg a terveinket!
      • Elértük a céljainkat?
      • Hogyan tartsuk meg a lendületet?

 

 

 

4.5. ITIL 4 Praktikák (ITIL 4 Practices)

4.5.1. Általános menedzsment praktikák

        • Architektúra menedzsment
        • Folytonos fejlesztés
        • Információ-biztonság menedzsment
        • Szolgáltatással kapcsolatos tudásmenedzsment
        • Szolgáltatások mérése és riportozása
        • Szervezeti változások kezelése
        • Portfólió menedzsment
        • Projekt menedzsment
        • Üzleti kapcsolatok kezelése
        • Kockázatmenedzsment
        • Szolgáltatások pénzügyi menedzsmentje
        • Szolgáltatások stratégia menedzsmentje
        • Beszállítói együttműködés kezelése
        • Munkaerő- és kompetenciakezelés

 4.5.2. Szolgáltatásmenedzsment praktikák

        • Rendelkezésre állás kezelése
        • Üzleti elemzés
        • Kapacitás és teljesítménykezelés
        • Változások felügyelete
        • Incidenskezelés
        • Informatikai eszközök menedzsmentje
        • Monitorozás és eseménykezelés
        • Problémakezelés
        • Szolgáltatások kialakítása
        • Szolgáltatás katalógus menedzsment
        • Szolgáltatási konfiguráció menedzsment
        • Szolgáltatásfolytonosság kezelése
        • Szolgáltatás tervezés
        • Service Desk
        • Szolgáltatási szintek kezelése
        • Szolgáltatási igények kezelése
        • Szolgáltatások tesztelése, jóváhagyása

 4.5.3. Műszaki menedzsment praktikák

        • Üzembe helyezés menedzsment
        • Infrastruktúra- és platform menedzsment
        • Alkalmazások fejlesztése és menedzsmentje

 

A dőlt betűs praktikák a céljaikon és a kapcsolódó definíciókon keresztül kerülnek bemutatásra.

Az aláhúzott praktikák (Key Practices) részletesebben kerülnek bemutatásra

 

5. SZIMULÁCIÓ egy mintavállalat példáján keresztül


Mintavállalat bemutatása, termékek, szolgáltatások
Üzleti környezet, aktuális kihívások
Szervezeti felépítés, szerepkörök
Ügyfelek
Beszállítók
Termékek, szolgáltatások fejlesztése
Feladatok (1-6)

 

A képzésünk során a résztvevők a hivatalos tananyagot és könyvet kapnak, amelyet a világszerte elismert szervezet, a PeopleCert állított össze. A tananyag tartalma részletes és átfogó, számos gyakorlati példával, feladattal kiegészítve, hogy a résztvevők valódi szakértővé váljanak a képzésünk témájában.

A PeopleCert hivatalos anyagai, a Masterfield tananyagával kiegészítve biztosítják a tanulók számára a legmagasabb minőséget és a szakmai vizsgához szükséges tudást. A tananyagot és könyvet a képzésünk részeként biztosítjuk, így bármikor használható a vizsgára való felkészüléshez.

Az ITIL® 4 Foundation minősítést a tanfolyamot követően, tetszőleges időpontban távfelügyelettel online lehet megszerezni.

A tanfolyam ára magában foglalja a 147.500 Ft + ÁFA vizsgadíjat, mely kötelezően tartalmaz egy digitális tankönyvet (eBook) valamint a hivatalos tananyagot.
Take2: A vizsgadíjon felüli plusz 19.500 Ft + ÁFA összeg befizetésével még egyszer újra vizsgázhatsz.

A tanfolyam szakképzett mentorai


Kérdésed van a tréninggel kapcsolatban?



TOVÁBBFEJLESZTENÉD A TUDÁSOD A TÉMÁBAN?

Ha szeretnél mélyebb ismereteket szerezni ezen a területen, akkor ezekből a ráépülő képzésekből választhatsz.


ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) akkreditált tanfolyam vizsgával
(MFITILDPI)

Hossz:
24 tanóra
Ár:
348 500 Ft + Áfa
Időpontok:
nov. 06
ápr. 02
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support akkreditált tanfolyam vizsgával
(MFITILCDS)

Hossz:
24 tanóra
Ár:
348 500 Ft + Áfa
Időpontok:
febr. 26
aug. 26
ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT) akkreditált tanfolyam vizsgával
(MFITILHV)

Hossz:
24 tanóra
Ár:
348 500 Ft + Áfa
Időpontok:
máj. 13
okt. 14
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value akkreditált tanfolyam vizsgával
(MFITILDSV)

Hossz:
24 tanóra
Ár:
348 500 Ft + Áfa
Időpontok:
ápr. 22
nov. 27
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support Course e-learning vizsgával
(MFITILCDSE)

Ár:

452 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel

This course makes up one of the modules which go together to form the ITIL 4 Managing Professional stream. The 2 days of training looks at the ‘core’ service management activities involved in the ITIL framework, as well as the ‘creation’ of services as newly covered by ITIL 4. It also covers service performance and service quality and improvement. The ITIL 4 Specialist: Create Deliver and Support exam is included in the price.
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value e-learning vizsgával
(MFITILDSVE)

Ár:

452 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel

This course makes up one of the modules which go together to form the ITIL 4 Managing Professional stream. The 2 days of training covers all types of engagement and interaction which occurs between a service provider and their customers, users, suppliers and partners. The ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value exam is included in the price.
ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT) e-learning vizsgával
(MFITILVE)

Ár:

452 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel

The ITIL 4 High Velocity IT course gives thorough understanding regarding the methods in which digital organisations and digital operating models works in high velocity environments to the participants, focusing on quick delivery of products and services to achieve high value. This training course consists of the use of working practices like Agile and Lean, and technical practices and technologies such as Cloud, Automation, and Automatic Testing etc.
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) e-learning vizsgával
(MFITILDPIE)

Ár:

452 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel

This course provides universal skills and knowledge which is applicable to both the Managing Professional and Strategic Leader streams of ITIL® 4. The 2 days of training focuses on how to create a ‘learning and improving’ IT organisation and looks at both practical and strategic elements. The ITIL 4 Specialist Direct, Plan and Improve exam is included in the price. Key topics covered include the influence and impact of Agile and Lean, planning and delivering continual improvement, and creating a strong and effective strategic direction.

Ezek a tanfolyamok és e-learningek is érdekelhetnek

Tekintsd meg néhány további képzésünket a témában


Informatikai irányítás (COBIT)
(MFCOB)

Hossz:
16 tanóra
Ár:
249 500 Ft + Áfa
Időpontok:
ápr. 29
okt. 21
ITIL® 4 Foundation akkreditált vizsgafelkészítő vizsgával
(MFITIL4)

Hossz:
16 tanóra
Ár:

279 500 Ft + Áfa helyett 259 500 Ft + Áfa

Időpontok:
dec. 11
márc. 04
jún. 17
ITIL® 4 Foundation e-learning vizsgával
(MFITIL1E)

Ár:

339 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel

ITIL® 4 is the latest update of the world’s most popular framework for IT Service Management and offers a renewed focus on value-driven practices and the optimization of IT Services. The ITIL® 4 Foundation exam is included in the price.