ITIL® 4 Foundation akkreditált vizsgafelkészítő tanfolyam szimulációs gyakorlattal és vizsgával - Időpontok és jelentkezés
Első oktatási nap: 2025. október 8., további oktatási napok: 9., 10.
A jelentkezési határidő már lejárt. Ha szeretnél jönni, még leadhatod a jelentkezésedet és igyekszünk helyet biztosítani.
Első oktatási nap: 2025. december 1., további oktatási napok: 2., 3.
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
Ezeket a kedvezményeket veheted igénybe jelentkezéskor:
Time to Renew: 10% kedvezmény
Szerezd meg az ITIL® 4 Foundation tanúsítványt gyakorlatorientált vizsgafelkészítőnkkel, amely az IT-szolgáltatásmenedzsment teljes alapját lefedi! Megismered az ITIL 4 struktúráját, irányelveit és praktikáit, miközben egy valósághű szimulációban, egy mintavállalat példáján keresztül gyakorlatban is kipróbálod a megszerzett tudást. A képzés zárásaként hivatalos, akkreditált vizsgát teszel. Ideális mindazoknak, akik modern, hatékony IT-szolgáltatásokat szeretnének tervezni, működtetni és folyamatosan fejleszteni.
Ajánljuk mindazoknak, akik IT-szolgáltatásokat terveznek, működtetnek vagy fejlesztenek, különösen azoknak, akik átfogó képet szeretnének kapni az ITIL 4 rendszeréről. Hasznos lehet IT vezetőknek, szolgáltatásmenedzsereknek, projektmenedzsereknek, fejlesztőknek, rendszergazdáknak és üzemeltető csapatok tagjainak, valamint azoknak is, akik nemzetközileg elismert minősítést szeretnének szerezni.
- Angol nyelv alapfokú ismerete (a tananyag és a vizsga is angol nyelvű)
Az informatikai szolgáltatások már évek (évtizedek) óta alapvető fontossággal bírnak az üzleti világban, nem létezik már olyan iparág, üzleti tevékenység, ami eredményesen tudna működni informatikai támogatás nélkül. Az ITIL® új verziója megfelelő választ ad a gyorsan változó és komplex környezeti és módszertani átalakulásokra, a megváltozott munkamódszerekre, a megújult praktikákra, amelyek megkerülhetetlenek nemcsak az informatikai szakemberek, hanem bárki számára, aki valamilyen módon érintett a szolgáltatásmenedzsment területén és/vagy a digitális transzformáció világában.
Az ITIL® 4 névválasztása egyben utalás is arra, hogy az ITIL® 4 egyik legfontosabb célkitűzése, hogy általános, széles körben alkalmazható útmutatást biztosítson mind az egyéneknek, mind a szolgáltatói szervezeteknek abban, hogy biztonsággal eligazodjanak az egyre szélesebb körben felismert Negyedik Ipari Forradalom (Ipar 4.0) megváltozott kihívásai között. Ez hozzájárul ahhoz, hogy továbbra is hatékonyan és eredményesen támogassák az üzleti tevékenységeket, működjenek együtt az érintett felekkel.
A tanfolyam a hivatalos vizsgára is felkészít!
Az ITIL® 4 célja, hogy átfogó útmutatást nyújtson a szervezeteknek az informatika nyújtotta lehetőségek sikeres felhasználására a modern szolgáltatásalapú gazdaságban. Az ITIL® több, mint 30 éves fejlesztésének eredményeképpen, az ITIL® 4 egy teljes körű, mindenre kiterjedő Informatikai/Digitális szolgáltatásmenedzsment keretrendszer, amely magában foglalja az informatikával, technológiával támogatott termékek és szolgáltatások teljes spektrumát, azok tervezését, üzemeltetését és fejlesztését. Az ITIL® 4 hasznos útmutatást ad az IT szolgáltató szervezetek számára az üzleti területekkel történő együttműködésre, valamint arra az esetekre is, amikor az IT nemcsak támogatója, de egyben meghatározó eleme az üzleti stratégiának.
A képzésünk során a résztvevők a hivatalos tananyagot és könyvet kapnak, amelyet a világszerte elismert szervezet, a PeopleCert állított össze.
A tananyag tartalma részletes és átfogó, számos gyakorlati példával, feladattal kiegészítve, hogy a résztvevők valódi szakértővé váljanak a képzésünk témájában. A PeopleCert hivatalos anyagai, a Masterfield tananyagával kiegészítve biztosítják a tanulók számára a legmagasabb minőséget és a szakmai vizsgához szükséges tudást. A tananyagot és könyvet a képzésünk részeként biztosítjuk, így bármikor használható a vizsgára való felkészüléshez.
Tematika:
1. ITIL4 FOUNDATION BEMUTATÁSA
1.1. Tanfolyam áttekintése
1.2. IT szolgáltatásmenedzsment napjaink modern világában
1.3. Az ITIL fejlődése, elérhető ITIL minősítések
1.4. Foundation vizsga bemutatása
2. SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT ALAPELVEK (SERVICE MANAGEMENT PRINCIPLES)
2.1. Szolgáltatás definíciója, szolgáltatások jellemzői
2.2. Szolgáltatással kapcsolatos szerepkörök, felelősségek
2.3. Értékteremtés
2.4. Eredmény, költségek, kockázatok
2.5. Szolgáltatáskínálat
2.6. Szolgáltatási tevékenységek, együttműködés
3. A 4 DIMENZIÓS SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT MODELL (4 DIMENSIONS OF ITSM)
3.1. Szervezetek, és emberek
3.2. Információ és technológia
3.3. Partnerek és beszállítók
3.4. Értékláncok és folyamatok
3.5. Külső tényezők (PESTLE modell)
4. SZOLGÁLTATÁSI ÉRTÉK RENDSZER (SERVICE VALUE SYSTEM)
4.1. Irányelvek (Guiding Principles)
- Fókuszban az érték
- Használjuk fel, amit lehet
- Fokozatos haladás visszajelzésekkel
- Együttműködés és törekvés az átláthatóságra
- Mindenre kiterjedő megközelítés
- Egyszerűség, gyakorlatiasság
- Optimalizálás és automatizálás
4.2. Informatikai irányítás (IT Governance)
- Az irányítás fogalma, felelőssége, terjedelme
- Tipikus irányítási tevékenységek
4.3. Szolgáltatási értéklánc (Service Value Chain)
- Igények átalakítása értékké
- Értéklánc tevékenységek, bemenetek, kimenetek és szerepek az értékteremtésben
- Tervezés
- Fejlesztés
- Együttműködés külsősökkel
- Tervezés/Megvalósítás
- Beszerzés/Fejlesztés
- (Szolgáltatás) Nyújtása/Támogatása
- Értékfolyam fogalma, példák
4.4. Folytonos Fejlesztési Modell (Continual Improvement Model)
- 7 lépéses Fejlesztési Modell
- Mi a víziónk?
- Hol vagyunk most?
- Hová akarunk eljutni?
- Mit tegyünk, hogy elérjük a céljainkat?
- Valósítsuk meg a terveinket!
- Elértük a céljainkat?
- Hogyan tartsuk meg a lendületet?
4.5. ITIL 4 Praktikák (ITIL 4 Practices)
4.5.1. Általános menedzsment praktikák
- Architektúra menedzsment
- Folytonos fejlesztés
- Információ-biztonság menedzsment
- Szolgáltatással kapcsolatos tudásmenedzsment
- Szolgáltatások mérése és riportozása
- Szervezeti változások kezelése
- Portfólió menedzsment
- Projekt menedzsment
- Üzleti kapcsolatok kezelése
- Kockázatmenedzsment
- Szolgáltatások pénzügyi menedzsmentje
- Szolgáltatások stratégia menedzsmentje
- Beszállítói együttműködés kezelése
- Munkaerő- és kompetenciakezelés
4.5.2. Szolgáltatásmenedzsment praktikák
- Rendelkezésre állás kezelése
- Üzleti elemzés
- Kapacitás és teljesítménykezelés
- Változások felügyelete
- Incidenskezelés
- Informatikai eszközök menedzsmentje
- Monitorozás és eseménykezelés
- Problémakezelés
- Szolgáltatások kialakítása
- Szolgáltatás katalógus menedzsment
- Szolgáltatási konfiguráció menedzsment
- Szolgáltatásfolytonosság kezelése
- Szolgáltatás tervezés
- Service Desk
- Szolgáltatási szintek kezelése
- Szolgáltatási igények kezelése
- Szolgáltatások tesztelése, jóváhagyása
4.5.3. Műszaki menedzsment praktikák
- Üzembe helyezés menedzsment
- Infrastruktúra- és platform menedzsment
- Alkalmazások fejlesztése és menedzsmentje
A dőlt betűs praktikák a céljaikon és a kapcsolódó definíciókon keresztül kerülnek bemutatásra.
Az aláhúzott praktikák (Key Practices) részletesebben kerülnek bemutatásra
5. SZIMULÁCIÓ egy mintavállalat példáján keresztül
- Mintavállalat bemutatása, termékek, szolgáltatások
- Üzleti környezet, aktuális kihívások
- Szervezeti felépítés, szerepkörök
- Ügyfelek
- Beszállítók
- Termékek, szolgáltatások fejlesztése
- Feladatok (1-6)
Más területek (is) érdekelnek? Nálunk az ITIL® 4 képzési paletta összes zöld kerettel jelölt képesítéshez találsz tanfolyamot és/vagy e-learninget:
Az ITIL® 4 Foundation minősítést a tanfolyamot követően, tetszőleges időpontban távfelügyelettel online lehet megszerezni.
A tanfolyam ára magában foglalja a 167.500 Ft + ÁFA vizsgadíjat, mely kötelezően tartalmaz egy digitális tankönyvet (eBook) valamint a hivatalos tananyagot.
A vizsga részletei:
-11 nyelven elérhető,
- 40 felelet-választós kérdés,
- a sikeres vizsga feltétele a 40-ből 26 pont elérése,
- rendelkezésre álló idő: 1 óra,
- a vizsga során nem használható a hivatalos tankönyv.
Take2: A vizsgadíjon felüli plusz 19.500 Ft + ÁFA összeg befizetésével még egyszer újra vizsgázhatsz.
Az ITIL® 4 Foundation tanúsítványt 3 évente szükséges megújítani.
ITIL® 4 Foundation akkreditált vizsgafelkészítő tanfolyam szimulációs gyakorlattal és vizsgával - Mentoraid lesznek
Kérdésed van a tréninggel kapcsolatban?
TOVÁBBFEJLESZTENÉD A TUDÁSOD A TÉMÁBAN?
Ha szeretnél mélyebb ismereteket szerezni ezen a területen, akkor ezekből a ráépülő képzésekből választhatsz.
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support Course e-learning vizsgával

ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value e-learning vizsgával

ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT) e-learning vizsgával

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) e-learning vizsgával

ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: IT Asset Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Practitioner - Monitoring and Event Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Practitioner - Deployment Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement And Control e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: Business Relationship Management e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: Acquiring And Managing Cloud Services e-learning vizsga voucherrel

ITIL® 4 Specialist: Sustainability in Digital and IT e-learning vizsga voucherrel

Ezek a tanfolyamok és e-learningek is érdekelhetnek
Tekintsd meg néhány további képzésünket a témában
ITIL® 4 Foundation e-learning vizsgával

COBIT® Foundation vizsgafelkészítő e-learning vizsga voucherrel

SIAM™ Foundation vizsgafelkészítő e-learning

SIAM™ Professional vizsgafelkészítő e-learning vizsga voucherrel

Az oktató által készített tananyag kiváló volt. Messze felülmúlta az eddig máshol kapott tananyagokat
Kovács Lajos
S&T Consulting Hungary Kft.