Tanfolyam időpontok és jelentkezés
Első oktatási nap: 2024. szeptember 16., további oktatási napok: 17., 18.
A jelentkezési határidő már lejárt. Ha szeretnél jönni, még leadhatod a jelentkezésedet és igyekszünk helyet biztosítani.
Első oktatási nap: 2024. december 2., további oktatási napok: 3., 4.
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
Ezeket a kedvezményeket veheted igénybe jelentkezéskor:
Time to Renew: 10% kedvezmény
Az akkreditált tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai és digitális szolgáltatások menedzsmentjére, tervezésére, üzemeltetésére és fejlesztésére alkalmazható legújabb gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a szolgáltatások minőségének javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek történő megfelelést. A tanfolyam megfelelő alapot nyújt az ITIL® 4 Foundation vizsga sikeres letételére.
Mindenkinek ajánljuk, akinek szüksége van az informatikai és digitális szolgáltatások irányításához, fejlesztéséhez és üzemeltetéséhez szükséges ismeretek - gyakorlati példákon keresztül is megerősített - elsajátítására. Elsősorban olyan informatikai szakemberek jelentkezését várjuk, akik már rendelkeznek szolgáltatásmenedzsment ismeretekkel, tapasztalatokkal és/vagy korábban már részt vettek ITIL® V3 képzésen, esetleg rendelkeznek ilyen tanúsítvánnyal. A tanfolyam az ITIL® 4 alapjait mutatja be, a harmadik oktatási napon egy képzeletbeli cég példáján keresztül gyakorlati csoportfeladatok kerülnek megoldásra.
Angol nyelv alapfokú ismerete, tekintettel arra, hogy a tananyag és a vizsga is angol nyelvű.
2019 februárban megjelent a legelterjedtebb informatikai szolgáltatásmenedzsment módszertan (ITIL®) legújabb kiadása, az ITIL® 4. A névválasztás egyben utalás is arra, hogy az ITIL® 4 egyik legfontosabb célkitűzése, hogy általános, széles körben alkalmazható útmutatást biztosítson mind az egyéneknek, mind a szolgáltatói szervezeteknek abban, hogy biztonsággal eligazodjanak az egyre szélesebb körben felismert Negyedik Ipari Forradalom (Ipar 4.0) megváltozott kihívásai között. Ez hozzájárul ahhoz, hogy továbbra is hatékonyan és eredményesen támogassák az üzleti tevékenységeket, működjenek együtt az érintett felekkel.
Az informatikai szolgáltatások már évek (évtizedek) óta alapvető fontossággal bírnak az üzleti világban, nem létezik már olyan iparág, üzleti tevékenység, ami eredményesen tudna működni informatikai támogatás nélkül. Az ITIL® új verziója megfelelő választ ad a gyorsan változó és komplex környezeti és módszertani átalakulásokra, a megváltozott munkamódszerekre, a megújult praktikákra, amelyek megkerülhetetlenek nemcsak az informatikai szakemberek, hanem bárki számára, aki valamilyen módon érintett a szolgáltatásmenedzsment területén és/vagy a digitális transzformáció világában.
Az ITIL® 4 célja, hogy átfogó útmutatást nyújtson a szervezeteknek az informatika nyújtotta lehetőségek sikeres felhasználására a modern szolgáltatásalapú gazdaságban. Az ITIL® több, mint 30 éves fejlesztésének eredményeképpen, az ITIL® 4 egy teljes körű, mindenre kiterjedő Informatikai/Digitális szolgáltatásmenedzsment keretrendszer, amely magában foglalja az informatikával, technológiával támogatott termékek és szolgáltatások teljes spektrumát, azok tervezését, üzemeltetését és fejlesztését.
Az ITIL® 4 hasznos útmutatást ad az IT szolgáltató szervezetek számára az üzleti területekkel történő együttműködésre, valamint arra az esetekre is, amikor az IT nemcsak támogatója, de egyben meghatározó eleme az üzleti stratégiának.
1. ITIL4 FOUNDATION BEMUTATÁSA
- Tanfolyam áttekintése
- IT szolgáltatásmenedzsment napjaink modern világában
- Az ITIL fejlődése, elérhető ITIL minősítések
- Foundation vizsga bemutatása
2. SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT ALAPELVEK (SERVICE MANAGEMENT PRINCIPLES)
- Szolgáltatás definíciója, szolgáltatások jellemzői
- Szolgáltatással kapcsolatos szerepkörök, felelősségek
- Értékteremtés
- Eredmény, költségek, kockázatok
- Szolgáltatáskínálat
- Szolgáltatási tevékenységek, együttműködés
3. A 4 DIMENZIÓS SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT MODELL (4 DIMENSIONS OF ITSM)
- Szervezetek, és emberek
- Információ és technológia
- Partnerek és beszállítók
- Értékláncok és folyamatok
- Külső tényezők (PESTLE modell)
4. SZOLGÁLTATÁSI ÉRTÉK RENDSZER (SERVICE VALUE SYSTEM)
4.1. Irányelvek (Guiding Principles)
- Fókuszban az érték
- Használjuk fel, amit lehet
- Fokozatos haladás visszajelzésekkel
- Együttműködés és törekvés az átláthatóságra
- Mindenre kiterjedő megközelítés
- Egyszerűség, gyakorlatiasság
- Optimalizálás és automatizálás
4.2. Informatikai irányítás (IT Governance)
- Az irányítás fogalma, felelőssége, terjedelme
- Tipikus irányítási tevékenységek
4.3. Szolgáltatási értéklánc (Service Value Chain)
- Igények átalakítása értékké
- Értéklánc tevékenységek, bemenetek, kimenetek és szerepek az értékteremtésben
- Tervezés
- Fejlesztés
- Együttműködés külsősökkel
- Tervezés/Megvalósítás
- Beszerzés/Fejlesztés
- (Szolgáltatás) Nyújtása/Támogatása
- Értékfolyam fogalma, példák
4.4. Folytonos Fejlesztési Modell (Continual Improvement Model)
- 7 lépéses Fejlesztési Modell
- Mi a víziónk?
- Hol vagyunk most?
- Hová akarunk eljutni?
- Mit tegyünk, hogy elérjük a céljainkat?
- Valósítsuk meg a terveinket!
- Elértük a céljainkat?
- Hogyan tartsuk meg a lendületet?
4.5. ITIL 4 Praktikák (ITIL 4 Practices)
4.5.1. Általános menedzsment praktikák
- Architektúra menedzsment
- Folytonos fejlesztés
- Információ-biztonság menedzsment
- Szolgáltatással kapcsolatos tudásmenedzsment
- Szolgáltatások mérése és riportozása
- Szervezeti változások kezelése
- Portfólió menedzsment
- Projekt menedzsment
- Üzleti kapcsolatok kezelése
- Kockázatmenedzsment
- Szolgáltatások pénzügyi menedzsmentje
- Szolgáltatások stratégia menedzsmentje
- Beszállítói együttműködés kezelése
- Munkaerő- és kompetenciakezelés
4.5.2. Szolgáltatásmenedzsment praktikák
- Rendelkezésre állás kezelése
- Üzleti elemzés
- Kapacitás és teljesítménykezelés
- Változások felügyelete
- Incidenskezelés
- Informatikai eszközök menedzsmentje
- Monitorozás és eseménykezelés
- Problémakezelés
- Szolgáltatások kialakítása
- Szolgáltatás katalógus menedzsment
- Szolgáltatási konfiguráció menedzsment
- Szolgáltatásfolytonosság kezelése
- Szolgáltatás tervezés
- Service Desk
- Szolgáltatási szintek kezelése
- Szolgáltatási igények kezelése
- Szolgáltatások tesztelése, jóváhagyása
4.5.3. Műszaki menedzsment praktikák
- Üzembe helyezés menedzsment
- Infrastruktúra- és platform menedzsment
- Alkalmazások fejlesztése és menedzsmentje
A dőlt betűs praktikák a céljaikon és a kapcsolódó definíciókon keresztül kerülnek bemutatásra.
Az aláhúzott praktikák (Key Practices) részletesebben kerülnek bemutatásra
5. SZIMULÁCIÓ egy mintavállalat példáján keresztül
Mintavállalat bemutatása, termékek, szolgáltatások
Üzleti környezet, aktuális kihívások
Szervezeti felépítés, szerepkörök
Ügyfelek
Beszállítók
Termékek, szolgáltatások fejlesztése
Feladatok (1-6)
A képzésünk során a résztvevők a hivatalos tananyagot és könyvet kapnak, amelyet a világszerte elismert szervezet, a PeopleCert állított össze. A tananyag tartalma részletes és átfogó, számos gyakorlati példával, feladattal kiegészítve, hogy a résztvevők valódi szakértővé váljanak a képzésünk témájában.
A PeopleCert hivatalos anyagai, a Masterfield tananyagával kiegészítve biztosítják a tanulók számára a legmagasabb minőséget és a szakmai vizsgához szükséges tudást. A tananyagot és könyvet a képzésünk részeként biztosítjuk, így bármikor használható a vizsgára való felkészüléshez.
Az ITIL® 4 Foundation minősítést a tanfolyamot követően, tetszőleges időpontban távfelügyelettel online lehet megszerezni.
A tanfolyam ára magában foglalja a 147.500 Ft + ÁFA vizsgadíjat, mely kötelezően tartalmaz egy digitális tankönyvet (eBook) valamint a hivatalos tananyagot.
A vizsga részletei:
-11 nyelven elérhető,
- 40 felelet-választós kérdés,
- a sikeres vizsga feltétele a 40-ből 26 pont elérése,
- rendelkezésre álló idő: 1 óra,
- a vizsga során nem használható a hivatalos tankönyv.
Take2: A vizsgadíjon felüli plusz 19.500 Ft + ÁFA összeg befizetésével még egyszer újra vizsgázhatsz.
Az ITIL® 4 Foundation tanúsítványt 3 évente szükséges megújítani.
A tanfolyam szakképzett mentorai
Kérdésed van a tréninggel kapcsolatban?
TOVÁBBFEJLESZTENÉD A TUDÁSOD A TÉMÁBAN?
Ha szeretnél mélyebb ismereteket szerezni ezen a területen, akkor ezekből a ráépülő képzésekből választhatsz.
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) akkreditált tanfolyam vizsgával
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support akkreditált tanfolyam vizsgával
348 500 Ft + Áfa
ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT) akkreditált tanfolyam vizsgával
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value akkreditált tanfolyam vizsgával
ITIL® 4 Specialist: Business Relationship Management akkreditált vizsgafelkészítő tanfolyam vizsgával
368 500 Ft + Áfa helyett 338 500 Ft + Áfa
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support Course e-learning vizsgával
452 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value e-learning vizsgával
452 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel
ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT) e-learning vizsgával
452 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) e-learning vizsgával
452 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel
ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Practitioner: Service Desk e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Specialist: IT Asset Management e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Practitioner - Monitoring and Event Management e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Practitioner - Deployment Management e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Practitioner - Problem Management e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement And Control e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support, and Fulfil e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Specialist: Business Relationship Management e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Specialist: Acquiring And Managing Cloud Services e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Practitioner - Incident Management e-learning vizsga voucherrel
ITIL® 4 Specialist: Sustainability in Digital and IT e-learning vizsga voucherrel
Ezek a tanfolyamok és e-learningek is érdekelhetnek
Tekintsd meg néhány további képzésünket a témában
COBIT alapok - Informatikai irányítás tanfolyam
ITIL® 4 Foundation akkreditált vizsgafelkészítő vizsgával
ITIL® 4 Foundation e-learning vizsgával
385 500 Ft + Áfa most 12 hónap hozzáféréssel
Felkészült, profi oktató, bevárta a tanulókat, segített, lépésenként haladtunk együtt, köszönöm!
Antal Júlia