Tanfolyam időpontok és jelentkezés
Első oktatási nap: 2022. október 19., további oktatási napok: 20., 21.
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
Ezeket a kedvezményeket veheted igénybe jelentkezéskor:
MasterMoms program
A tanfolyamon a hallgatók elsajátítják a modern, felhasználóbarát felületek tervezését. Programozási nyelvektől függetlenül, gyakorlati példákon keresztül vezetjük be a résztvevőket a user experience (UX) és user interface (UI) tervezés rejtelmeibe.
Azon szoftverfejlesztőknek, üzleti elemzőknek, szoftver használhatósági tesztelőknek, akik munkájuk során felhasználói felületeket is terveznek, készítenek vagy tesztelnek.
Gyakori probléma az alkalmazásokkal, hogy felhasználói felületük nem kényelmes, körülményes, lassú vagy áttekinthetetlen. Egy igazán jó felhasználói felületet azzal is lehet jellemezni, hogy bárki, aki jártas azon a területen, amivel az alkalmazás foglalkozik, felhasználói kézikönyv nélkül, első találkozásra el tudja végezni a megvalósított feladatok nagy részét.
A képzésen megtanuljuk, hogyan lehet olyan felhasználói felületeket tervezni és készíteni, amelyek nemcsak funkcionálisan teljesítik az elvárt működést, hanem valóban magától értetődőek, könnyen tanulhatók és könnyen kezelhetők.
Nagyon fontos figyelembe venni, hogy milyen célra és milyen célcsoportnak készítik az alkalmazást. Nyilvánvalóan teljesen más elveknek kell megfelelni egy bolti POS rendszer és egy vezetői információs rendszer esetén. A tanfolyamon végigvesszük a tipikus alkalmazások jellemzőit, elsősorban a webes technológiákra koncentrálva.
Szó lesz röviden a szoftver ergonómia elméleti hátteréről is, de a képzésen a gyakorlaton van a hangsúly. A tanfolyamon sor kerül több "állatorvosi ló" bemutatására, jó és rossz valódi alkalmazásokat is vizsgálunk. A legfontosabb részekben önálló és csoportos feladatokat végzünk, amelyek során felhasználói felületeket kell tervezniük a résztvevőknek.
Igény szerint a tanfolyam tematikájából egyedi tananyagot készítünk, kifejezetten a megrendelő által használt technológiákra és platformokra koncentrálva. Lehetőség van továbbá közös felhasználói felület tervezésre a megrendelő saját projektjei alapján.
Tematika:
1. A SZOFTVER ERGONÓMIA ELMÉLETI HÁTTERE ÉS SZABÁLYOZÁSA
1.1. Fogalmak
1.2. Tudományos háttér
1.3. Jogszabályok és szabványok
1.4. Tervezési folyamatok, metodológiák
2. A TERVEZÉST MEGELŐZŐ ÉS KÖVETŐ TEVÉKENYSÉGEK
2.1. A felhasználó bevonása a szoftvertervezésbe
2.2. Használhatósági tesztelés
2.3. Eszközök használhatósági tesztelésre
3. ÜGYVITELI ALKALMAZÁSOK TERVEZÉSE
3.1. Vastagkliensek, vékonykliensek
3.2. Információs architektúra
3.3. Navigáció és folyamat, menük, fülek
3.4. Várakozás és időkezelés
3.5. Ablakok és dialógusok
3.6. Képernyő elrendezések
3.7. Információ listázása és megjelenítése
3.8. Keresés és szűrés
3.9. Műveletek, eszközök és eszköztárak
3.10. Adatbevitel
3.11. Adatvizualizáció
3.12. Segítségnyújtási formák
4. TIPOGRÁFIA ÉS WEBDESIGN
4.1. modern tipográfia
4.2. A vizuális hierarchia
4.3. A CRAP model
4.4. Térhálók
4.5. Betűk
4.6. Dizájn ökölszabályok programozóknak
4.7. Reszponzivitás alapjai
4.8. Pozitív tér
5. MODERN WEB
5.1. Web régen és most
5.2. Web vs Desktop vs Mobil
5.3. Weboldal vs Webalkalmazás
5.4. Modern webes technológiák
5.5. Vékonykliensek felépítése és mintái
5.6. Weboldalkészítés alapjai
5.7. Reszponzív web
6. MOBILFELÜLETEK TERVEZÉSE
6.1. Általános jellemzők
6.2. UI állapotok
6.3. Notification design
6.4. Natív vagy web?
6.5. Material Design
6.6. iOS Human Interface Guidelines
6.7. Mobilos minták
6.8. Ügyvitel mobilon
6.9. Tabletek, POS-ok, okosórák
6.10. Animációk
A tanfolyam szakképzett mentorai
Kérdésed van a tréninggel kapcsolatban?
Hallgatóink mondták
”Az oktató nagyon kedves és segítőkész volt.“
Excel haladó résztvevő
”Rengeteg gyakorlat és gyakorlás, életszerű példák.“
Kamarás Tamás