Tanfolyam időpontok és jelentkezés
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
Ezeket a kedvezményeket veheted igénybe jelentkezéskor:
MasterMoms program
A tanfolyamon a hallgatók elsajátítják az Oracle Business Intelligence alapfogalmait és az Enterprise Edition változatban létrehoznak egy valódi BI rendszert, beleértve a fizikai, üzleti és jelentéskészítési modell elkészítését is.
Alkalmazásfejlesztõknek és tervezõknek, elemzõknek és mindazoknak, akik szeretnének megismerkedni a Business Intelligence területtel
SQL alapok ismerete
Kérjük, segítsd munkánkat, és töltsd ki 20 kérdésből álló tesztsorunkat, mellyel Te is leellenőrizheted, milyen szintű SQL ismeretekkel rendelkezel, ezáltal könnyebben tudsz tudásodnak megfelelő képzést választani.
Kattints IDE a kérdéssorért!
Oracle tanfolyamaink egymással való kapcsolatát itt tekintheted meg:
A BI Server a központi eleme a Business Intelligence Suite Enterprise Edition rendszernek. BI Server a repository az elérhető adatkörök legmagasabb szintű felosztása. A BI Server Administrator eszközben lehet előállítani ezeket a repository egységeket.
A tanfolyamon a hallgatók egy konkrét BI alkalmazás felépítésén keresztül a gyakorlatban sajátítják el a repository létrehozásához szükséges ismereteket. Az alábbi három réteghez tartozó funkciókon megyünk végig a tanfolyamon.
A legalsó a fizikai réteg. Itt a különféle adatkörökhöz való kapcsolódási pontokat kell megadnunk: akár az összes elérhető adatforrást felsorolhatjuk. Ezen a szinten még fizikai táblákkal és lekérdezésekkel van dolgunk. Ezekhez mező listát állíthatunk be és összekapcsolási lehetőségeket. A táblákat tudjuk importálni bármely alkalmazásból. A lekérdezések során az egyszer már beolvasott adatokat átmeneti tárolóba helyezhetjük (cache). Időzítéseket helyezhetünk el, ezekkel a rendszer automatikusan ellenőrzi a táblák megváltozását és újraépíti a gyorsítótárat.
A középső az üzleti modell és leképező réteg. Itt már logikai táblákkal és azok kapcsolataival dolgozunk. Hierarchiákat adhatunk meg, amelyek mentén az adatok csoportosíthatók (aggregálások). Számított mezőket is elhelyezhetünk a logikai táblákban és gyakorlatilag bármilyen leképezést készíthetünk, ami a fizikai táblákban tárolt adatokból könnyebben értelmezhető információt készít. Továbbá paramétereket helyezhetünk el, amelyek bárhol szerepelhetnek és így a lekérdezett adatokat egyszerűen tudjuk változtatni a meta adatok módosítása nélkül.
A legfelső a prezentációs réteg. Itt az üzleti modellben meghatározott adatokhoz tudunk megjelenítési formákat rendelni. A logikai táblákat katalógusokba rendezhetjük, minden felhasználói csoport számára a számára fontos adatköröket összegyűjtve. Minden ilyen katalógus elemhez (akár egyes oszlopokhoz is) külön meghatározhatjuk a hozzáférési jogosultságokat. Ennek a rétegnek a jogosultságok mellett a legfontosabb feladata az adatforrások, oszlopok és összegzések a felhasználó számára érthetőbb elnevezése.
Az OBIEE repository-jának fejlesztése:
Tematika:
1. BEVEZETÉS
1.1. Az Oracle BI architektúra általános bemutatása
1.2. Bevezetés az OBIEE adminisztrációba
1.3. Az OBIEE fejlesztés módszertana
1.4. OLAP/HOLAP/MOLAP
1.5. Az Admin Tool használata
2. A “PHYSICAL LAYER”
2.1. “Data source” létrehozása
2.2. “Connection pool” létrehozása
2.3. Metaadatok importálása
2.4. “Alias”-ok létrehozása
2.5. Fizikai kulcsok létrehozása
2.6. A fizikai réteg létrehozásának aranyszabályai
3. A “BUSINESS MODEL AND MAPPING LAYER”
3.1. A Business Model and Mapping layer tulajdonságai
3.2. Logikai táblák, oszlopok
3.3. Egy illetve több “source table” logikai táblához rendelése
3.4. Forrástábla tartalmának beállítása
3.5. Aranyszabályok
4. A “PRESENTATION LAYER”
4.1. A Presentation Layer objektumai
4.2. Aranyszabályok
5. REPOSITORY ELLENŐRZÉSE
5.1. Repository consistency checker
5.2. Logolás
5.3. nqquery.log
6. SZÁMÍTOTT MÉRTÉKEK
6.1. Új számított mértékek fizikai, illetve logikai forrás alapján
6.2. A Calculation Wizard használata
6.3. Függvényalapú változók
6.4. Idősoros számítások
7. LOGIKAI DIMENZIÓK (LOGICAL DIMENSIONS)
7.1. Level-based dimenziók
7.2. Share measures
7.3. Dimenzió-specifikus aggregációs szabályok
7.4. Parent-child hierarchiák
7.5. Számított attribútumok
7.6. Konformis/nem-konformis dimenziók
8. AGGREGÁTUMOK BEÁLLÍTÁSA
8.1. Az “Aggregate Persistence Wizard” használata
9. PARTIONING ÉS FRAGMENTED CONTENT
9.1. Partitionálás
9.2. Fragmented content
10. REPOSITORY VÁLTOZÓK
10.1. “Session variable”
10.2. “Repository variable”
10.3. “Initialization blocks”
10.4. Szűrés dinamikus “repository variable” segítségével
11. TÉRKÉPES MEGJELENÍTÉS
11.1. Térképek importálása
11.2. Map Builder használata (szintek, zoomolás)
12. USAGE TRACKING
12.1. A példa usage tracking repository használata
12.2. Usage tracking statisztikák használata optimalizásáláshoz
13. MULTIUSER DEVELOPMENT (MUD)
13.1. MUD használata
13.2. Projektek kialakítása
14. VERZIÓKEZELÉS
14.1. GIT verziókezelő használata
14.2. Beállítások a repository-ban
14.3. Verziókezelt repository deployálása
15. A REPOSITORY DEPLOYÁLÁSA
15.1. Online deployálás
15.2. Offline deployálás
16. CACHE BE ILLETVE KIKAPCSOLÁSA
16.1. Nem cache-elt táblák
16.2. Cache Manager
16.3. Cache kimutatások
16.4. Cache ürítése
Oracle képzéseink a Masterfield által kidolgozott tananyag és/vagy a témáról szóló könyvek alapján zajlanak.
Minden szempontból nagyon jó, szervezett tanfolyam volt.
Acces alapok hallgató