DISC-overy: Fedezd fel a csapatod rejtett kódjait! - Időpontok és jelentkezés
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
Tanuld meg, hogyan működik a DISC modell az IT világában, és hogyan tudod dekódolni saját és mások viselkedését a hatékonyabb együttműködésért. Fedezd fel, milyen típusba tartozol, mire van szükséged stresszhelyzetben, hogyan adj jól visszajelzést különböző kollégáknak, és hogyan kezeld a tipikus IT-s helyzeteket személyiségtípusokra szabott kommunikációval. A cél: gördülékenyebb közös munka, kevesebb félreértés, motiváltabb csapat.
Ajánlott mindenkinek, aki IT területen csapatban dolgozik és szeretné jobban érteni a kollégáit – legyen szó fejlesztőkről, tesztelőkről, UX-esekről vagy rendszergazdákról. Kiemelten hasznos scrum mastereknek, product owner-eknek, csapatvezetőknek és olyan szakembereknek, akik rendszeresen vesznek részt megbeszéléseken, sprint tervezésen vagy döntéshozatalban. Akkor is ajánljuk, ha gyakran érzed úgy, hogy „nem értitek egymást” a csapaton belül, vagy ha szeretnél visszajelzést adni úgy, hogy az célba is érjen.
A képzésen való részvételnek nincs előfeltétele.
A DISC modell egy több mint 90 éve használt, máig rendkívül népszerű viselkedéselemzési eszköz, amelyet világszerte alkalmaznak üzleti környezetben, csapatfejlesztésnél, vezetőképzésben és toborzásban. Egyszerűsége és gyakorlatiassága miatt különösen jól használható IT területen, ahol a világos kommunikáció, gyors döntéshozatal és hatékony együttműködés alapvető fontosságú. A modell segít megérteni saját és mások működését, csökkenti a konfliktusokat, javítja a visszajelzési kultúrát és támogatja a motiváció fenntartását összetett, agilis munkakörnyezetben.
Ez a képzés kifejezetten IT csapatokra szabott, gyakorlatorientált megközelítéssel mutatja meg, hogyan használható a DISC a mindennapi közös munkában. A képzésen megszerzett tudást alkalmazva tudatosabb lesz csapatdinamika, javul az együttműködés, kevesebb lesz feszültség és hatékonyabb lesz belső kommunikáció – létrejön egy olyan csapat, ahol nem csak a kódok, hanem az emberek is olvashatóvá válnak egymás számára.

Tematika:
1. DISC MODELL ALAPJAI – VISELKEDÉSMINTÁK DEKÓDOLÁSA
1.1. A DISC modell bemutatása: viselkedés ≠ személyiség
1.2. A négy fő stílus jellemzői: D (Domináns), I (Inspiráló), S (Stabil), C (Megfontolt)
1.3. Miért működik jól IT csapatokban? – strukturáltság, felismerhetőség, alkalmazhatóság
2. SAJÁT STÍLUS FELTÉRKÉPEZÉSE – ÖNISMERET A KÓDSOROK MÖGÖTT
2.1. DISC kérdőív kitöltése és értelmezése
2.2. Erősségek, vakfoltok, stresszreakciók a saját stílusban
2.3. Reflektív gyakorlat: „Mikor vagyok a leginkább önazonos egy projektben?”
3. TÍPUSOK FELISMERÉSE MÁSOKBAN – A CSAPAT MINT RENDSZER/A CSAPATTÁRSAK MEGÉRTÉSE ÉS DEKÓDOLÁSA
3.1. Viselkedéses minták dekódolása standupokon, megbeszéléseken, chaten
3.2. „Mit csinálj – mit ne csinálj” típusonként
3.3. Viszonyulások egymáshoz: „Miért irritál, aki nem olyan mint én?” Kódolvasás másképp-
3.4. DISC és stressz: mit csinál egy C-típus, ha nyomás alatt van?
4. HATÉKONY KOMMUNIKÁCIÓ – AMIKOR A NYELVET ÚJRA KELL ÍRNI
4.1. Kommunikációs térképek: hogyan beszélj eredményesen egy D-típussal és hogyan egy S-típussal?
4.2. Feedback, visszajelzési stílusok: „ne csak azt mondd, mit, hanem hogyan”
4.3. DISC és döntéshozatal, problémamegoldás
4.4. Tipikus IT-s szituációk gyakorlása DISC-szemmel (pl. task priorizálás, sprint tervezés)
Az tetszett a legjobban, hogy mennyivel könnyebb lesz majd a napi munkám az oktatás után!
Sz. Ferenc
E2 Hungary Kft.