Tanfolyam időpontok és jelentkezés
Első oktatási nap: 2024. december 6.
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
A workshop célja a történetmesélés üzleti környezetben való felhasználásának elsajátítása.
Egy prezentáció történetek nélkül félkarú óriás. Természetesen nem tündérmeséket kell kreálnunk ahhoz, hogy a száraz tényeket emészthetővé, élvezhetővé tegyük. A workshop végére nemcsak azt sajátítják el a résztvevők, hogyan meséljenek igazán élvezetesen, de azt is, hogy mikor milyen történeteket érdemes választani, és azok hogyan tudják a mondanivalót magával ragadóvá, emlékezetessé tenni.
Az Üzleti történetmesélés workshopot azoknak ajánljuk, akiknek fontos az, hogy hatni tudjanak az emberekre, akár vezetőként, értékesítőként. Az itt megszerzett tudás nem csak prezentációkban használható fel, hiszen a történetmesélés alapelvei, technikái egy személyes megbeszélésen, meetingen is hangsúlyosabbá tudják tenni az álláspontunkat, és erősíteni tudják az üzenetünket.
Nincs előzetesen elvárt ismeret.
Miért hasznos készség a történetmesélés üzleti környezetben? Evolúciósan fogékonyak vagyunk a történetekre. Az emberiség évezredeken át történeteken keresztül osztotta meg tapasztalatait egymással. A legszárazabb adatokat is érdekessé teheti, ha történetbe vannak ágyazva. A történetek erejét felhasználva könnyebben tudjuk motiválni a munkatársakat, meggyőzni a partnereket, és érvelni saját álláspontunk mellett.
Tudnunk kell, hogy ahány kommunikációs szituáció, annyi történetmesélési lehetőség létezik. A workshopon megtanuljuk, milyen helyzetben milyen történeteket érdemes választanunk, hogy azok a lehető legjobban szolgálják a célunkat.
A történetmesélés a rokonszenvteremtés leghatékonyabb eszköze, hiszen az érzelmekre hat, így könnyen egy hullámhosszra kerülhetünk a hallgatóságunkkal, közös nyelvet beszélünk velük, azaz nyitottabbá, és befogadóbbá válnak a mondanivalónkra. Ha csak adatokkal bombázzuk őket, az könnyen unalmassá válhat, és ami unalmas azt nem is jegyzik meg, de a történetbe ágyazott üzenetre sokáig emlékezni fognak.
Az üzleti történetmesélés workshop végére a résztvevők kiválasztják és megalkotják azokat a történeteiket, melyeket a mindennapi munkájuk során hatékonyan tudnak alkalmazni. Megtanulják, hogy egy hétköznapi történésről szóló sztorit hogyan tudnak munkahelyi környezetben alkalmazni ahhoz, hogy illusztrálják, célba juttassák a fő üzenetüket.
Trénereink közül többen a nemzetközi nyilvános beszéd klub, a Toastmasters International tagjai, így ők maguk is gyakorolják - és folyamatosan fejlesztik - saját retorikai és vezetői képességeiket.
Tanfolyamunk elvégzésével a résztvevők önállóan, saját eszközeik segítségével képesek lesznek összeállítani és előadni egy szakmai prezentációt.
Tematika:
1. A TÖRTÉNETMESÉLÉS ALAPJAI, GYAKORLATOKON KERESZTÜL
2. AZ ÜZLETI TÖRTÉNETMESÉLÉS LEGFONTOSABB ALAPELVE
3. A TÖRTÉNETEK TÍPUSAI, SAJÁT TÖRTÉNETEK MEGALKOTÁSA
4. AZ ÉRZELMEKRE HATÁS ESZKÖZEI, ALKALMAZÁSA A SAJÁT TÖRTÉNETEKBEN
5. GYAKORLATOK, VISSZAJELZÉS
Üzleti történetmesélés workshopunkat megrendelheted csomagban is a Prezentációs technikák workshop és PowerPoint képzésünkkel együtt, így a szükséges technikai tudás is a kezedben lesz a kiváló prezentációk tartásához.
Hasznosnak és érdekesnek találtam az oktató saját tapasztalataiból származó gyakorlati példákat.
CTFL résztvevő