Tanfolyam időpontok és jelentkezés
Első oktatási nap: 2025. május 15.
Első oktatási nap: 2025. szeptember 4.
Első oktatási nap: 2025. december 11.
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
Képzésünk résztvevői elsajátítják a nyilvános beszédtartás legalapvetőbb technikáit.
A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének közönségre és alkalomra szabott, jól felépített beszédeket tartani. Különösen javasoljuk azoknak, akik nem szívesen állnak ki emberek elé előadóként, de munkájukból adódóan ezt néha mégis meg kell tenniük.
A képzéshez tartozóan nincs előzetesen elvárt ismeret.
A tanfolyam hallgatói a képzés végeztével képesek lesznek nagyobb közönség előtt hosszabb ideig beszélni oly módon, hogy a hallgatóság figyelme egész idő alatt fennmaradjon, köszönhetően az élvezetes és jól követhető előadói stílusnak.
A képzés a következő témákon vezeti végig a hallgatókat:
1. FELKÉSZÜLÉS A BESZÉDRE
1.1. Mi a közös nevező a hallgatósággal?
1.2. Mi legyen a beszéd végső üzenete?
1.3. Technikai háttér
1.4. Megjelenés és öltözködési kódex
2. A BESZÉD FELÉPÍTÉSÉNEK MEGTERVEZÉSE
2.1. Átvezetések a szakaszok között
2.2. Gyakorlat: Beszéd megtervezése
3. A BESZÉD MEGTARTÁSA
3.1. Kapcsolatteremtés a hallgatósággal
3.2. Lámpaláz kezelése
3.3. A stílus megválasztása; stílusgyakorlatok azonos témákra
3.4. Színészet alkalmazása
3.5. A hely kihasználása; gyakorlat: mozgás és a hely megválasztása a színpadon
3.6. Testtartás, szemkontaktus (nonverbális gyakorlatok)
3.7. Mikrofonhasználat
3.8. A rendelkezésre álló időkeret betartása; gyakorlat: zöld, sárga, piros lap
3.9. Rögtönzés és bakikezelés; gyakorlatok:
3.9.1. Képzettársítási gyakorlat („láncfüzér” ill. „fa” c. játék)
3.9.2. Rögtönzött beszédek tartása
3.10. Közönségkérdések kezelése
3.11. Gyakorlási lehetőségek
4. TIPPEK HIBRID / ONLINE BESZÉDEK TARTÁSÁHOZ
4.1. Ülve vagy állva?
4.2. Alkalmazandó beszédstílus
4.3. Képernyő-háttér – háttér-választási gyakorlat
4.4. Elhelyezkedés a mikrofonhoz viszonyítva
4.5. Elhelyezkedés a kamerához viszonyítva
4.6. Online szemkontaktus tudatosan
4.7. Beszéd utáni teendők:
4.8. Közvetlenül a beszéd után a helyszínen
4.9. A beszédet követő időszakban; köszönetnyilvánítások
Az első fele hasznos volt a munkámhoz, a második fele pedig engem érdekelt, tehát az egész tetszett.