Tanfolyam időpontok és jelentkezés
Első oktatási nap: 2024. december 2., további oktatási napok: 3., 4., 5.
A jelentkezési határidő már lejárt. Ha szeretnél jönni, még leadhatod a jelentkezésedet és igyekszünk helyet biztosítani.
Első oktatási nap: 2025. január 13., további oktatási napok: 14., 15., 16.
Első oktatási nap: 2025. április 14., további oktatási napok: 15., 16., 17.
Első oktatási nap: 2025. június 10., további oktatási napok: 11., 12., 13.
Zártcsoportos képzésre jelentkezem
Jelentkezés időpont nélkül
Ezeket a kedvezményeket veheted igénybe jelentkezéskor:
MasterMoms program
Gold Winter Sale 50% Kedvezmény
A tanfolyamon a résztvevők elsajátítják a programok készítésének alapvető lépéseit, megismerik a programok felépítését és az alapvető programozási technikákat.
KEDVEZMÉNY!
Összeállítottunk egy 20 kérdésből álló tesztsort, melynek kitöltői leellenőrizhetik, hogy nekik való-e a programozás.
Kattints IDE a kérdéssorért! Töltsd ki és gyere a képzésre 5% kedvezménnyel! :)
A programozás iránt érdeklődő, de abban teljesen kezdő résztvevőknek, akik a későbbiekben szeretnének valamely programozási nyelven mélyebb ismereteket szerezni. Képzésünk célja, hogy programnyelv specifikus alapozó tanfolyamainkra (Java, C#, Python, Perl stb.) olyan résztvevők is tudjanak csatlakozni, akik korábban még nem rendelkeztek programozás ismeretekkel. Bátran ajánljuk tehát azoknak is, aki még egyáltalán nem programoztak és szeretnék kipróbálni magukat ezen a területen.
Az alábbi ábrán bemutatunk neked néhány lehetséges és népszerű tanulási irányt, a Programozási alapok képzésünkre épülve:
Alapfokú számítógépes ismeretek
A tanfolyamon a résztvevők megtanulják a programok készítésének általános folyamatát, a programok felépítését. A programozás legfontosabb alapfogalmait gyakorlati példákon keresztül ismerik meg. A tanfolyam után a hallgatók olyan átfogó tudással rendelkeznek majd a programok készítésében, hogy egy választott programnyelv mélyebb megismerésébe bátran belevághatnak.
Ez a tanfolyam nem programozási nyelv specifikus, több ismert nyelven is gyakorlunk, hogy biztosítsuk a széles körű tudás megszerzését.
Tematika:
1. PROGRAM KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI
1.1. Programozási nyelvek típusai
1.2. Programozási nyelvek felhasználási céljai
1.3. Alkalmazások felülete
1.4. Programozási paradigmák
1.5. Forráskód, gépi kód
1.6. Programkód szerkesztők: UltraEdit, Notepad++ stb.
1.7. Integrált fejlesztői környezetek (IDE) feladatai (Eclipse, NetBeans, Visual Studio, PyCharm)
1.8. Projekt fogalma
1.9. Fordítás és linkelés
1.10. Compiler és interpreter
1.11. Parancssor használata a fordításhoz
1.12. Futtató keretrendszerek működése (Java VM, .NET)
1.13. Szoftvertesztelés feladatköre
1.14. Debug használata hibakereséshez
2. PROGRAMOK FELÉPÍTÉSE, FŐ RÉSZEI
2.1. Utasítás fogalma
2.2. Utasítás blokk
2.3. Programok eleje és vége
2.4. Megjegyzések
2.5. Operátorok
2.6. Adattípusok szerepe a nyelvben
2.7. Típuskonverzió
2.8. Változók használata
2.9. Könyvtárak
2.10. Input és output műveletek
2.11. Konstansok
2.12. Összetett típusok
2.13. Tömbök használata
3. VEZÉRLÉSI SZERKEZETEK
3.1. Szekvenciális utasítások
3.2. Logikai kifejezések felépítése
3.3. Összetett logikai kifejezések
3.4. Elágazások (if, else)
3.5. Többirányú elágazások (switch, case)
3.6. Ciklusok
3.6.1. Számlálós ciklusok (for, for each)
3.6.2. Elöltesztelő ciklusok (while)
3.6.3. Hátultesztelő ciklusok (repeat-until)
3.6.4. Kiugrás ciklusokból (break, continue)
3.7. Ugrások a kódban (goto)
3.8. Program végrehajtásának befejezése (return, exit)
4. MODULÁRIS PROGRAMOZÁS
4.1. Egység fogalma (unit, component)
4.2. Modul fogalma (module, package, library)
4.3. Modulok közötti kapcsolatok
4.4. Eljárások
4.5. Függvények
4.6. Deklaráció és definíció
4.7. Visszatérés hívásból, visszatérési érték
4.8. Paraméterek
4.9. Standard eljárások és függvények
5. ALGORITMUSOK
5.1. Eldöntés
5.2. Keresések (lineáris, bináris)
5.3. Kiválogatás
5.4. Összegzés
5.5. Szélsőérték keresés
5.6. Rendezések (kiválasztásos, buborék)
5.7. Szétválogatás
5.8. Metszet
5.9. Unió
6. HIBAKEZELÉS, KIVÉTELKEZELÉS
6.1. Hibák típusai (fordítási, futtatási)
6.2. Defenzív programozás fogalma
6.3. Program lefutásának státusza
6.4. Hibakezelés céljai
6.5. Kivétel fogalma
6.6. Egyszerűsített hibakezelés
6.7. Kivételkezelés külön blokkal (try-catch)
7. OBJEKTUM-ORIENTÁLT PROGRAMOZÁS ALAPJAI
7.1. Objektum-orientált programozás fogalma, előnyei
7.2. Objektum, osztály, példány fogalma
7.3. Az osztály részei: attribútumok és metódusok
7.4. Speciális metódusok: konstruktor és destruktor
7.5. Láthatóság
7.6. Öröklődés
Az egész tanfolyam jól szervezett volt, sok mindent sikerült megértenem és megtanulnom, amire kíváncsi voltam és érdekelt. Köszönöm!
Anna
KDB Bank Európa Zrt.